Fiecare producător, indiferent de industrie, are o politică de prețuri adaptată fiecărei piețe. În general, diferențele nu sunt foarte mari. Dar, pe piața auto se pare că e altfel. Între prețurile mașinilor noi în România și cele din Germania și alte 4 țări diferențele sunt mari.
Ei bine, se poate spune că diferențele sunt mari spre colosale între prețurile mașinilor noi în România și cele de pe cele mai mari 5 piețe din Uniunea Europeană.
Foarte interesant, însă, diferențele sunt mari în ambele sensuri. Adică, avem și prețuri cu până la 27% mai mici, dar și mașini cu 12% mai scumpe decât în Germania, Franța, Spania, Italia și Belgia.
L’argus a comparat prețurile de listă, cu taxe incluse, ale modelelor Renault, Peugeot, Citroën și DS, cu aceleași finisaje și motorizări, din Franța și din alte cinci țări europene: Spania, Germania, Italia, Belgia și România.
Cel mai ieftin Clio din Franța este cu 4,8% mai scump decât în Germania și cu 27,2% mai scump decât în România. Iar prețul de bază pentru Clio din România e cu 20% mai mic decât în Germania, de exemplu.
Mai multe detalii, pe newsweek.ro.