UE va introduce în premieră limite pentru emisiile de particule pe care le generează uzura frânelor și a anvelopelor, conform acordului convenit de negociatorii de la Parlamentul European și statele membre, transmite DPA preluată de Agerpres.
UE înăsprește progresiv de peste trei decenii limitele pentru emisiile vehiculelor, în încercarea de a reduce substanțele dăunătoare pentru mediu și pentru sănătatea populației.
Totuși, în contextul presiunilor exercitate mai ales de state ca Franța și Italia, noile limite convenite pentru emisiile autovehiculelor sunt mai puțin ambițioase decât versiunea formulată de Comisia Europeană în 2022.
Industria auto susține că norme prea severe ar putea afecta situația locurilor de muncă și prețul mașinilor, care sunt tot mai puțin accesibile pentru cetățenii din clasa de mijloc.
Standardele pentru emisii se referă atât la gazele de eșapament, cât și la alte emisii provenite din trafic, cum ar fi, de exemplu, particulele ultrafine pe care le generează uzura frânelor și a anvelopelor.
Sunt supuse normelor Euro 7 și vehiculele electrice, și cele alimentate cu hidrogen.
Normele vor fi aplicate mașinilor și camionetelor la 30 de luni după intrarea în vigoare, respectiv autobuzelor și camioanelor la 48 de luni după intrarea în vigoare.