Premieră în România, Continental a prezentat o mașină autonomă. Compania este convinsă că aceste vehicule autonome, propulsate electric vor aduce o contribuție importantă la îmbunătățirea traficului și, în consecință, și a calității vieții în zonele urbane.
Primarul Timișoarei Dominic Fritz s-a plimbat, joi, cu prima mașină autonomă care a fost prezentată orașului.
Mașina complet autonomă arată ca un microbuz cu șase locuri și a fost testată în Piața Unirii din Timișoara, unde sute de oameni au experimentat conducerea unei mașini fără șofer.
Autoturismul electric, fără volan, fără șofer este monitorizată dintr-un centru de comandă de unde i se programează traseul, inclusiv cu eventuale stații, traseu pe care mașina îl execută până la primirea unor noi comenzi. Mașina circulă cu cel mult 30 de kilometri pe oră.
„Industria auto trece printr-o transformare completă, de la una în care mașina reprezintă un concept format din componențe la un vehicul care are în prim plan funcționalitățile și software-ul. Mașina devine un smartphone pe roți, cu funcții precum aplicațiile în top, urmate la nivel secund de un sistem de operare, apoi de 4-5 computere cu o putere ridicată de calcul, iar abia apoi vin componentele precum senzorii și actuatorii.
Nu mai putem discuta despre vehicule individuale, ci despre interconectarea lor care merge în direcția unui ecosistem de mobilitate inteligentă, integrând diverse modalități de transport, de la trotineta și bicicleta eletrice la mașini și chiar sisteme de transport public. Așa cum este chiar robo-taxiul prezentat azi.
Acest vehicul autonom prezintă performanța și maturitatea unei game de tehnologii Continental pe care le vedem deja folosite în multe modele diferite de mașini care circulă astăzi în trafic. Vorbim despre produse și tehnologii, precum și cele care vizează zona de siguranță atât a pasagerilor, cât și a celorlalți participanți la trafic”, a declarat Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România.
Primarul Dominic Fritz susține că în viitor o astfel de mașină ar putea transporta studenții din campus la universitate sau turiștii – de la gară în centrul orașului.
„Ambiția noastră trebuie să fie să avem primul shuttle de transport public autonom. Următorul pas va fi să lucrăm să alegem o rută posibilă, dar încă o dată, pentru asta avem nevoie și de o schimbare de legislație. Nu este nevoie de o schimbare a infrastructurii, de exemplu, nu avem nevoie de o bandă specială pentru acele vehicule, ele pot circula în trafic. Există mai multe variante, de exemplu să conectăm campusul cu universitățile sau gara cu centrul orașului. Ar trebui să circule la un interval destul de mare, o dată la 10 minute ca să aducă cetățenii sau turiștii de la un punct la un alt punct”, a declarat Dominic Fritz.
Tehnologia folosită de Continental și EasyMile este pregătită pentru producția de masă și a fost utilizată în mai multe regiuni din lume. Mașina a fost prezentată și testată la Timișoara, pentru prima dată în România, de compania Continental.
„În viitor ar fi foarte interesant să vedem cum o mașină autonomă, o minte robotică poate să ne învețe orașul și să ne ducă în zonele unde vrem să ajungem, fără să mai așteptăm la rând după mijlocul de transport în comun. Ca pasionat al condusului, într-un fel, aș putea spune că mă «sperie» această tehnologie și probabil dispariția mașinilor personale, pentru că aici se va tinde să se ajungă. Dar nu e neapărat un lucru rău, având în vedere că poluarea e foarte mare”, a declarat un timișorean care a testat mașina.