Franța nu e de acord cu intenția Comisiei Europene de a elimina automobilele echipate cu motoare pe combustie internă din 2035. Parisul ar vrea mai mult timp pentru modelele hibride și eliminarea mașinilor pe combustie internă abia de la finele deceniului următor, informează Bloomberg, care citează un oficial din cadrul biroului preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron.
Comisia Europeană intenţionează să ceară ca emisiile automobilelor să scadă cu 65% din 2030 şi să fie reduse la zero din 2035. Asta face parte dintr-un plan ambiţios menit să alinieze economia europeană cu noile obiective climatice.
Însă un oficial din cadrul biroului preşedintelui Franţei, Emmanuel Macron, a declarat pentru Bloomberg, sub protecția anonimatului, că Executivul de la Paris vrea o ţintă referitoare la reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030, iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă mai mult timp. Oficialul a mai precizat că Franţa ia în calcul posibilitatea de a oferi un nou sprijin industriei auto, ca aceasta să se adapteze la noua tehnologie.
Recent, Emmanuel Macron s-a întâlnit cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis NV şi Renault SA, dar cu lideri de sindicat.
Ar putea apărea astfel o dispută în UE cu privire la noile ţinte climatice.
La Plateforme Automobile, principalul organism de lobby al industriei auto din Franţa, a estimat că va fi nevoie de circa 17,5 miliarde de euro, până la mijlocul acestui deceniu, pentru dezvoltarea de baterii, staţii de încărcare, hidrogen şi servicii conexe. În plus, eliminare motoarelor pe combustie internă ar putea duce la pierderea a circa 100.000 de locuri de muncă în Franţa până în 2035 şi închiderea mai multor uzine.