Lansarea modelului Dacia Spring a avut un impact semnificativ asupra pieței auto din România. Înmatriculările de automobile electrice din România au explodat în noiembrie, ca urmare a livrărilor noului model Dacia, care a început deja să fie și înmatriculat de noii proprietari.
Potrivit Profit.ro, după 11 luni, cota de piaţă a vehiculelor complet electrice şi a celor hibrid, cumulată, este de 14.2% din totalul pieţei, pe fondul scăderii livrărilor de autoturisme cu propulsie pe benzină sau diesel.
În acelaşi timp, volumul maşinilor complet electrice a ajuns, conform datelor analizate de Profit.ro, la 4.301 unităţi, mai mult decât dublu faţă de cele de anul trecut (2111), respectiv o creştere de 103,7%.
Liderul pieţei de automobile electrice este în acest moment Dacia, care s-a instalat pe prima poziţie cu ajutorul modelului Spring, înmatriculat deja în 1.537 de exemplare, altele fiind deja livrate şi pregătite să fie şi ele înmatriculate. Pe locul al doilea se află Volkswagen, care are deja mai multe modele electrice, dar şi plug-in.
Lider este e-Up, urmat de ID.3 şi ID.4. Hyundai (cu Kona şi Ioniq), Renault (cu modelul ZOE), Skoda cu (Enyaq), se află pe celelalte locuri ale clasamentului maşinilor electrice.
La nivel european, Dacia a fost mereu recunoscută pentru fiabilitatea și prețul redus al mașinilor ei, iar asta nu i-a oprit pe francezii de la grupul Renault să lanseze prima mașină electrică sub marca Dacia. Anul acesta, 23% din vânzările de mașini electrice au fost reprezentate de mașini complet electrice sau hibrid, aproape dublu față de septembrie 2020.
Anul acesta, Tesla Model 3 a fost cea mai vândută mașină electrică , iar mărcile europene precum Volkswagen, Renault ori Peugeout trebuie să se recunoască învinse de gigantul american.