Piața camioanelor europene second hand începe să se stabilizeze?

Publicat: 20 02. 2019, 11:29

De la an la an apar schimbări pe piața camioanelor second hand și în general pe piața capacităților de transport de marfă în Europa. Potrivit barometrului de transport TimoCom, cifrele actuale arată că în ultimele luni ale anului trecut, nu a fost deloc afectată piața europeană a transportatorilor de marfă, și s-a înregistrat o cerere ridicată pentru camioanele de transport de marfă în Europa.

Faptul că se înregistrează în continuare creșteri mici și afacerile celor care se ocupă cu vânzarea camioanelor de transport pare să meargă destul de bine, arată că această piață începe să se stabilizeze. Probabil principalul factor este reprezentat de îmbunătățirea semnificativă în industria camioanelor. Cererea de servicii de transport de marfă a crescut, de aceea s-a produs și o stabilizare pe piața camioanelor second hand. Creșterea mărfurilor, a cererii de servicii de transport de marfă va conduce în continuare la creșterea cererii pentru mai multe camioane second hand și nu numai.

Pentru cei care doresc să cumpere un camion potrivit stilului lor de viață pe care îl au, sunt site-uri pentru cumpărători profesioniști care oferă oportunitatea de a găsi furnizori de camioaneeuropene second hand care, deși sunt folosite, câștigă în valoare considerabil. Pe acest site sunt enumărate oferte de camioane de TOP pentru cumpărătorii care își doresc astfel de vehicule la prețuri foarte avantajoase. În prezent, camioanele de lucru au devenit o necesitate, oamenii le apreciază pentru calitate, utilitate și design. Sunt camioane de toate tipurile: camioane frigider, camioane furgoane, camioane platforme, camioane șasiu, camioane cisterne, camioane transport containere și altele.

Un alt aspect important este acela că pentru anul 2019 prețurile de transport vor fi destul de semnificative, poate chiar mai mari decât în anul 2018. Acest lucru se datorează faptului că astfel de capacități de transport nu sunt ușor de găsit. Va crește cererea pentru camioanele second hand, cumpărătorii vor opta pentru camioane folosite dar care sunt în bună stare de funcționare.

Un motiv pentru care cererea pentru camioane mai vechi continuă să crească este și faptul că reparațiile pentru camioanele echipate cu DPF-uri au crescut. Regenerarea DPF-ului duce la supraîncălzirea acestuia, prin ridicarea temperaturii de evacuare, prin injectarea de combustibil, arderea rezidurilor și depunerilor de carbon. Acestea produc o poluare extrem de mare, care afectează persoanele și mediul din jur.

Cumpărătorii profesioniști consideră că este mai avantajos pentru ei să-și cheltuiască economiile pentru un camion second hand, care deși a fost folosit, se încadrează în standardele de calitate. Unii sunt încântați de prețurile acestor camioane care sunt destul de mici mai ales dacă sunt vândute la licitație, chiar dacă au un kilometraj mai ridicat. Cu siguranță pentru cumpărători, cel mai frumos lucru în cumpărarea unui camion second hand este că oricine își poate permite aproape orice fel de marcă. Este important să aleagă bine modelul preferat și să verifice calitatea acestuia.

În urma evaluărilor făcute de specialiști s-a constatat și faptul că oferta de marfă de transport de pe piața transportatorilor în ultimul trimestru al anului trecut este mai mare decât numărul de camioane disponibile, iar acest lucru se preconizează și pentru anul 2019. Probabil că asta va contribui la creșterea prețurilor de transport în acest an.

Din păcate o problemă va fi și lipsa șoferilor pentru astfel de capacități de transport. Mai puțini șoferi înseamnă mai puține camioane pe drum. Mulți își fac probleme și în privința faptului că tehnologia avansată la noile modele de camioane va duce la pierderea a milioane de locuri de muncă. Se presupune că autocamioanele noi vor înlocui șoferii, însă deși preocupările șoferilor sunt de înțeles, ele nu arată realitățile tehnice ale tehnologiei de autoconducere. Nu se știe exact care va fi viitorul, însă astfel de îngrijorări și presupuneri continuă să existe.

În viziunea transportatorilor de mărfuri a șoferilor de camioane, va apărea o creștere mai mare a transportului de mărfuri dar și o creștere a numărului de locuri de muncă. O altă tendință în domeniul transporturilor este creșterea numărului de șoferi de camioane care au vârsta medie mai mare. S-a observat că mai mult de jumătate dintre șoferii de camioane au vârsta peste 45 de ani, și doar un sfert dintre ei sunt mai tineri, au vârsta în jur de 30 de ani. Și acest lucru poate contribui la creșterea cererii de transport de marfă.

Mărcile și modelele de camioane second hand sunt variate, orice cumpărător poate găsi ceea ce are nevoie. Avantajul este că un astfel de vehicul are încă valoare și se poate cumpăra mai ieftin decât un camion nou. Cei care se ocupă cu aceste afaceri știu că fiecare camion este unic în felul său, cu siguranță se va vinde rapid, mai ales că cererea pe piață la capacitățile de transport de marfă în Europa a crescut în ultimul an. Nu rata astfel de chilipiruri de camioane de înaltă calitate de pe site-urile online, care se vând la prețuri destul de accesibile!