Peste 3 milioane de mașini de la Toyota, Honda și Nissan sunt rechemate în service din cauza unor defecțiuni la airbag-uri

Publicat: 11 04. 2013, 11:30
Foto: carlsbadchiropractic.com

Companiile Toyota, Nissan și Honda au rechemat în service peste 3 milioane de automobile din cauza unor defecțiuni la sistemele de airbag, relatează Bloomberg.

Toyota a rechemat 1,73 milioane vehicule, iar Honda aproape 1,14 milioane din întreaga lume, în timp ce Nissan a anunţat că a rechemat în service 137.000 de mașini din Japonia.

Reprezentanții Toyota au declarat că această defecțiune poate cauza activarea la întâmplare a airbag-urilor sau a sistemului de blocare a centurilor de siguranță.

Potrivit lui Hideyuki Matsumoto, purtătorului de cuvânt al firmei Takata, cea care a produs airbag-urile, acestea au fost confecționate între 2000 și 2002. Matsumoto a refuzat, însă, să numească producătorii auto care au fost expuși la produsele neconforme.

Shino Yamada, purtătorul de cuvând al Toyota, a spus că au fost reportate cinci incidente de funcționare necorespunzătoare, fără a fi provocată rănirea vreunei persoane.

Vehiculele afectate includ Corolla și Camry, care au fost construite între noiembrie 2000 și martie 2004, a precizat Yamada.

Este pentru a doua oară în acest an când Toyota este nevoită să recheme peste un milion de automobile. Și anul trecut producătorul auto a anunțat rechemarea a 7,43 milioane de vehicule în octombrie pentru ca, luna următoare, să mai fie implicate încă 2,77 milioane de mașini.

Deși au fost rechemate atât de multe mașini în service, acțiunile producătorilor auto au crescut, joi, pe bursa din Tokyo. Astfel, Toyota a închis în urcare cu 5,8%, Honda cu 1,3%, iar Nissan cu 4,4%.