Osamu Suzuki a murit la 94 de ani. Cum a ajuns la conducerea Suzuki Motor, compania pe care avea să o conducă mai bine de patru decenii
Osamu Suzuki, ingeniosul și calculatul japonez care a condus Suzuki Motor timp de peste patru decenii și a jucat un rol-cheie în a transforma India într-o piață auto înfloritoare, s-a stins din viață la vârsta de 94 de ani, relatează Reuters.
Osamu Suzuki a murit de cancer limfatic la 94 de anid
Osamu Suzuki a murit de cancer limfatic, în ziua de Crăciun, conform anunțului făcut de compania pe care a condus-o fie ca director executiv, fie ca președinte.
Mașinile ieftine, de tip boxy, 660 cc, specifice Japoniei, au beneficiat de reduceri generoase de taxe, dar au cerut o scădere strictă a costurilor care a jucat un rol central. Chiar și așa, Suzuki a folosit o modalitate legendară de a face și mai multe economii – a coborât tavanele fabricilor pentru a economisi aerul condiționat și zbura la clasa economică până și atunci când avea deja o vârstă înaintată.
„Pentru totdeauna” sau „până voi muri”, erau răspunsurile-semnătură și pline de umor pe care le dădea când era întrebat când are de gând să mai stea în compania pe care a condus-o cu mână de fier până la vârsta de peste 80 de ani.
Cum a ajuns la conducerea Suzuki Motor
Născut Osamu Matsuda, Suzuki a luat numele de familie al soției sale, o practică obișnuită pentru familiile nipone care nu au un moștenitor masculin.
Fostul bancher a intrat în 1958 în compania fondată de bunicul soției sale, iar două decenii mai târziu avea să ajungă președinte.
În anii `70 a salvat compania de pe marginea prăpastiei, convingând Toyota Motor să furnizeze motoare care întruneau noile reglementări în materie de reducere a emisiilor, dar pe care Suzuki Motor încă nu le dezvoltase.
O altă mișcare de succes a fost cea din 1979, când a fost lasat mini-autovehiculul Alto, care a devenit extrem de popular și a oferit pârghii de negociere pentru Suzuki Motor la momentul asocierii cu General Motors din 1981.
Osamu Suzuki a făcut apoi gestul curajos și riscant de a investi câștigurile companiei pe un an pentru a construi un producător național de automobile în India. A fost motivat de dorința de a fi „numărul 1 undeva în lume”.