Oltcitul face încă furori în Columbia. Colecționarii au păstrat câteva exemplare în stare excepțională

Publicat: 12 12. 2022, 10:20
Actualizat: 12 12. 2022, 10:23

Una dintre mașinile de producție românească ce a făcut impresie la vremea sa, Oltcit Club 11RL,  produsă la Craiova (bazată pe Citroën Axel) a ajuns în Columbia la sfârșitul anului 1992.

Trecerea sa a lăsat puține unități „în viață“, dar unele dintre ele încă fac curioșii să întoarcă privirile după ele prin țara sud-americană – menționează Știri Diaspora.

La începutul anilor 90, în Columbia a apărut un număr neobișnuit de vehicule – multe de la mărci sau fabrici necunoscute până atunci  iar unul dintre acestea a fost chiar Oltcitul, o mașină de mici dimensiuni destinată segmentului popular, produsă de un joint-venture între Citroën și guvernul nostru de atunci.

În Columbia se mai păstrează câteva exemplare într-o stare bună de conservare

Una dintre aceste modele autohtone a apărut recent pe rețelele de socializare, datorită jurnalistului și expertului Roberto Nigrinis, care a publicat aceste imagini pe grupul Facebook „Club Amigos de los Vehículos de Europa Oriental” (Clubul Prietenilor Vehiculelor din Europa de Est).

Exemplarul postat de sud-americani arată ca nou, fiind astfel o raritate pentru colecționarii adevărați. Mai ales pentru că reprezentarea slabă a acestei mașini românești în țara sud-americană, împreună cu calitatea scăzută și lipsa de cunoștințe pe care mecanicii columbieni le aveau despre tehnologia sa, i-au dat o reputație proastă la acea vreme – notează publicația din diaspora.

Foarte puține dintre aceste mașini au ajuns în Columbia între 1992 și 1993; Oltcit a fost reprezentat de Cobi-Trading, la acea vreme importator Dacia, cu sediul în Bogota și a fost sprijinit de o mică rețea de dealeri la nivel național.

În februarie 1993, prețul unui Oltcit la Bogota era de 6.680 de dolari

Prețul de atunci echivalează cu suma de apoape 12.000 de euro, potrivit El Carro Columbiano. 

Oltcit Club era o replică a modelului Citroën Axel, o versiune cu trei uși a modelului Visa, strămoșul actualului C3, care a fost vândut în Europa în anii 198 și a fost concepută ca o mașină populară, low-cost, cu o configurație simplă, dar cu particularitățile tehnice ale mașinilor Citroën din acea vreme – precizează Știri Diaspora.

Producția în România a început în 1981 și a continuat până în 1994, când guvernul român a vândut participația sa companiei coreenilor de la Daewoo.

Logo-ul Oltcit era litera „O”, încrucișată cu unul dintre „chevronii” care identifică Citroën.

Câteva exemplare de Oltcit încă fac furori în Columbia

foto: facebook Roberto Alfredo Nigrinis Velandia, pe grupul Club Amigos de los Vehículos de Europa Oriental.

Câte Oltcituri au fost produse

Potrivit publicației din diaspora, Oltcit a adus mai mult necazuri decât bine pentru Citroën, care și-a retras capitalul din compania de producție în 1991; calitatea produsului nu s-a ridicat niciodată la standardele așteptate de francezi și au existat multiple probleme de productivitate.

În total, 60.184 de unități ale acestui automobil au fost produse în toate versiunile sale pe o perioadă de 15 ani: o cifră foarte mică, având în vedere perioada lungă de timp și faptul că versiunile de bază puteau fi chiar mai ieftine decât un 2CV nou în Europa, menționează sursa citată.