O nouă lege din Franța va forța reclamele la mașini să cuprindă mesaje care să încurajeze modurile de transport mai prietenoase cu mediul înconjurător, cum este, spre exemplu, mersul cu bicicleta.
Multe produse din Franța sunt obligate să poarte mesaje de genul „fumatul ucide”, „evitați să mâncați prea multe grăsimi” sau „abuzul de alcool este periculos pentru sănătatea dumneavoastră”. Începând din martie 2022, o nouă lege va forța firmele de publicitate să facă același lucru pentru industria auto.
Astfel, toate reclamele la mașini vor fi nevoite să includă mesaje de felul următor: „Pentru călătorii scurte, prioritizați mersul pe jos sau mersul pe bicicletă!”; „Gândiți-vă să folosiți mașina la comun!”; „Pentru deplasările cotidiene, folosiți transportul public”.
Cei care nu se conformează noilor reguli riscă amenzi de până la 50.000 de euro, potrivit The Local.
Producătorii de mașini și firmele de publicitate vor trebui să menționeze și clasa de emisii în care se încadrează autovehiculul în cauză.
Mai multe ONG-uri de mediu din Franța au solicitat să fie interzise reclamele la mașini, care reprezintă o pondere semnificativă din emisiile sectorului de transport. O astfel de interdicție se aplică deja industriei tutunului.
Reclamele la autovehiculele care poluează cel mai mult vor fi interzise începând cu 2028. Comisia Europeană intenționează să elimine toate motoarele pe combustie până în 2035.
Industria auto a reclamat noile prevederi din legislația franceză.
„Stigmatizează șoferii”, a fost reacția lui Lionel French Keogh, CEO al Hyundai în Franța.
„Este pentru prima oară când avem un astfel de mesaj direct de la guvern. Dar dacă fac o călătorie scurtă și trebuie să merg pe un drum principal, nu o voi face nici la pas, nici pe bicicletă”, a mai spus el pentru AFP.
„Înseamnă că per total va trebui să găsim alternative la automobil… Va trebui să ne adaptăm – drumul către vehicule cu emisii zero este cursul istoriei”, a continuat Lionel French Keogh.
„Însă există o ironie: ei nu fac nicio distincție între tipul de motorizare. Este un pic contraproductiv pentru scopul guvernului de a promova vehiculele electrice”, a adăugat oficialul.