O companie auto vrea să regleze poziția șoferilor la volan prin tehnologie / Cum trebuie să conducă șoferii, după părerea lui Titi Aur

O companie auto vrea să regleze poziția șoferilor la volan prin tehnologie / Cum trebuie să conducă șoferii, după părerea lui Titi Aur
Sursa foto: Freepik

Nobuaki Tabata, managerul de program al diviziei de dezvoltare a sistemelor integrate de la Mazda, vrea să regleze poziția șoferilor prin intermediul tehnologiei. Potrivit acestuia, mai puțin de 50% dintre șoferi conduc corespunzător în mașină, motiv pentru care se dorește introducerea unui sistem în care conducătorii auto să își scrie înălțimea, iar mai apoi să calculeze cea mai bună poziționare în funcție de ochii șoferului.

În momentul în care șoferul va opri motorul și atunci când va decupla centru de siguranță, scaunul și volanul se resetează și se activează automat pentru a-i permite șoferului să iasă mai ușor din autoturism.

Nobuaki Tabata intenționează să regleze poziția șoferilor la volan prin tehnologie

„Am dezvoltat această funcție folosind o cantitate mare de date”, explică Tabata. „Odată ce recunoașterea facială a identificat șoferul, sistemul, pe baza estimării fizionomiei noastre, poate sugera modul în care ar trebui ajustată poziția scaunului. Este ca și cum l-ar antrena pe șofer pe baza experienței producătorului”, a declarat Nobuaki Tabata.

„Poziţia corectă la volan este aşa. Scaunul se reglează pe înălţime, cât mai jos posibil, astfel încât să văd peste volan fără să îmi impun să văd capota maşinii. Asta o fac din 2 motive. Ca să am centrul de greutate mai jos, dar şi pentru că în cazul unui impact, mai ales al unei răsturnări, sunt mai departe de plafon. Cu cât am distanţă mai mare de la plafon la cap, cu atât sunt mai în siguranţă.

Culisarea scaunului faţă-spate se face în aşa fel încât atunci când calc ambreiajul, dacă am ambreiaj, genunchiul piciorului stâng să fie uşor flexat, nu perfect întins. Pentru că dacă e perfect întins, atunci, de câte ori calc ambreiajul, mă voi întinde după ambreiaj, iar la impact voi lua un şoc mare, şi una dintre încheieturi va ceda.

Spătarul, în principiu, trebuie să fie cât mai drept, dar astfel încât atunci când întind mâna deasupra volanului, acesta să vină la încheietura mâinii.

Tetiera trebuie să fie la nivelul creştetului capului. Când eşti în spate, iar tetiera e jos, în dreptul spatelui, poate să îţi rupă gâtul.

Asta e poziţia din punct de vedere al scaunului”, a declarat Titi Aur, potrivit dcnews.ro.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
21:17 - Care este diferența dintre roșiile românești și cele turcești. Românii consumă cele mai multe roșii de import din Turcia
20:57 - Ionuț Stroe (PNL), despre sprijinul UE pentru sinistrați: Sunt două tipuri de sprijin pe care Comisia Europeană le poate acorda României (VIDEO)
20:53 - Taximetriștii din Timișoara sunt la un pas de revoltă. „Dispeceratele au creat un adevărat cartel”
20:31 - Ministrul Mediului: „Vârful de debit pe Dunăre va fi pe 28-29 septembrie. Va fi mai mult decât dublu a ce avem acum” / Cum s-au pregătit autoritățile (VIDEO)
20:27 - A fost activat planul roșu de intervenţii! Peste 70 de copii, intoxicați după ce au mâncat hrana primită de la școală. Asistenţii şi medicii au scos pe bandă rulantă elevii din ambulanţe
20:22 - Primul trec electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a fost distrus de pietre. Vehiculul a intrat în reparații înainte de a fi pus în circulație
19:59 - Locul ascuns din România care este înconjurat de peisaje frumoase și legende. Puțin români știu despre existența lui
19:51 - Eugen Tomac a explicat în ce constă, de fapt, portofoliul obținut de România la Comisia Europeană: Nu are responsabilități care să influenteze major politicile în Europa (VIDEO)
19:50 - Tomac: Avem o degradare destul de serioasă a democrației în România și tăcerea Comisiei Europene, altădată foarte vocală, e extrem de suspectă și nemulțumitoare (VIDEO)
19:28 - Fost atacant la Arsenal a fost arestat pentru contrabandă cu substanțe ilegale. Fotbalistul a fost prins cu 60 kg de canabis