Noul Volkswagen Golf VII, dezvăluit oficial înaintea debutului de la Paris (FOTO)

Publicat: 05 09. 2012, 01:45

Noul Volkswagen Golf VII, cel mai popular hatchback din lume, a fost dezvăluit oficial marți seară la Berlin, înaintea prezentării pentru public, care va avea loc peste o lună în cadrul Salonului Auto de la Paris. În rândurile de mai jos, primele detalii tehnice și imagini ale anticipatului nou model german.

În privința design-ului, cei de la Volkswagen au mizat pe aspectul cu liniile conservatoare care îl fac să fie recunoscut dintr-o privire, dar Golf-ul are în același timp o nouă parte frontală, faruri și stopuri redesenate.

A șaptea generație a hatchback-ului din segmentul C evoluează odată cu timpurile în care trăim, ceea ce înseamnă că este un automobil mai eficient din punctul de vedere al consumului de combustibil, mai lung, mai lat, mai jos și mai ușor. Producătorul german a reușit să-i reducă greutatea cu 100 de kilograme față de Golf VI (la un total de 1050 kg), prin utilizarea unui oțel mai rezistent, minimizând astfel conținutul din metal, ceea ce se traduce printr-o economie de 23% la capitolul consum de combustibil și de 13,9% în privința emisiilor CO2.

Aceste materiale alături de noile procedee de construcție sunt parte din sistemul de producție modular al grupului VW, care va fi utilizat la peste 40 de modele de dimensiuni medii, adică la 3,5 milioane de vehicule.

Noul Golf măsoară 4.255 mm lungime și 1.799 mm lățime, adică este cu 56 mm respectiv 13 mm mai mare decât Golf-ul Mk6. Linia plafonului a fost coborâtă, înălțimea fiind de 1.452 mm, iar Golf-ul VII este mai jos cu 28 mm decât modelul pe care îl înlocuiește.

Ampatamentul său este cu 59 mm mai lung rezultând astfel este un spațiu mai mare pentru pasageri cu 15 mm în zona picioarelor. Nu doar cabina este mai mare ci și spațiul de depozitare – hatchback-ul are un portbagaj de 380 de litri, mai mare cu 30 de litri față de fosta generație, iar suprafața podelei din această zonă este cu 228 mm mai mare, ajungând la 1.272 mm.

În privința modificărilor de la interior, schimbătorul de viteze a fost ridicat cu 20 mm, iar distanța dintre pedala de frână și cea de accelerație a fost de asemenea ușor mărită.

Consola centrală a crescut în dimensiuni, având în vedere că Golf VII dispune de o frână de mână electronică, mulțumită căreia este eliberat o mare parte din spațiul din această zonă. Bordul este orientat acum mai înspre șofer decât înainte și are un aspect premium.

Noul Golf este propulsat de o nouă gamă de motoare pe benzină și motorină, toate încorporând tehnologia start-stop și sisteme de regenerare a energiei. La lansare va fi disponibil un TSI pe benzină de 1.2 litri și 85 CP cu un consum anunțat de puțin peste 4 litri/100 km, cu emisii CO2 de 113g/km și propulsorul TSI de 1.4 litri cu patru cilindri, 140 CP, injecție directă și tehnologie de dezactivare a cilindrilor. Consumul în cazul acestui motor este de aproximativ 4,8 litri/100 km, iar emisiile CO2 de 112 g/km.

Propulsorul diesel de 1.6 litri și 105 CP are un consum mediu de 3.8 litri/100km și emisii CO2 de 99g/km. Volkswagen Golf VII poate fi ales atât cu transmisie manuală cât și cu cea automată denumită DSG. Golf VII va dispune de un sistem de direcție progresivă cu diverse nivele de asistență și cinci moduri de condus: Eco, Sport, Normal, Individual și Comfort.

Noul Volkswagen Golf va debuta ca un hatchback cu cinci uși, dar este așteptată și o versiune cu trei uși, iar spre finalul lunii septembrie Volkswagen va oferi, la Salonul Auto de la Paris, și primele detalii ale versiunii Golf VII GTI, despre care se spune că va primi un propulsor turbo de 2.0 litri de la Audi, cu 4 cilindri, injecție directă și o putere de 222 cai / 165 kW. Noul Golf va fi disponibil în Europa din luna octombrie.