Hyundai Auto Romania a lansat în țară noua generație i20, un model din clasa B revizuit și optimizat atât la interior, cât și la exterior. Reproiectat în cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, cu o lungime de 4 metri, noul i20 poartă amprenta limbajului de design Hyundai, “sculptura fluidică”. Caroseria are linii îndrăznețe, care denotă senzația de mișcare continuă.
Partea frontală include un element de design comun noilor modele Hyundai: grila hexagonală. De asemenea, noul i20 beneficiază de blocuri optice redesenate, capota, aripile și spoilerul față – care include proiectoarele de ceata – precum și designul jantelor au fost reproiectate, pentru a încadra noul model în conceptul de design al noii game Hyundai “i”.
Tot la capitolul design, specialiștii Hyundai au reproiectat spoilerul iar lămpile au fost de asemenea restilizate. Pentru piața națională, noul i20 este produs în Turcia și va fi disponibil în zece culori exterioare ale caroseriei – două nemetalizate și opt metalizate. Printre acestea se numără Alb Coral, Albastru Twilight, Roșu Electric, Negru Diamond, Bronze și Gri Ember.
Barele de protectie reproiectate au adaugat noului i20 o lungime suplimentara de 55 mm (30 mm în față și 25 mm în spate), până la 3.995 mm. Lățimea, înălțimea și ampatamentul au rămas neschimbate.
Și interiorul lui i20 a fost schimbat, iar materialele folosite au o calitate superioară. Scaunele au fost redesenate, iar tapițeria acestora este disponibilă din material textil, piele sau combinație de piele și material textil. Consola centrală a fost complet modificată pentru a include un nou schimbător de viteze. Planșa de bord cu inserții negre este lacuită cu vopsea de tip Nano P.U.
Printre dotările opționale nou introduse pentru modelul de clasă B se numără cheia inteligentă și butonul Start/Stop, semnalizatorul care emite trei semnale luminoase la o singura atingere, lumini cu aprindere automată, ștergătoare cu senzor de ploaie și cameră video pentru marșarier – cu afișaj pe oglinda centrală.
Toate variantele de motoare disponibile prin noul i20 au fost dezvoltate pentru clienții europeni. Pentru a reduce consumul și emisiile de noxe, Hyundai și-a limitat gama de motorizări la patru unități – două diesel și două pe benzină, cu puteri între 75 și 100 de cai.
Hyundai a dezvoltat un motor diesel eficient, în trei cilindri, care livrează 75 CP și dispune de un cuplu de 180 Nm. Combinat cu sistemul integrat Hyundai Stop & Go, acest propulsor are unele dintre cele mai scazute emisii de CO2 – 84 g/km. Unitatea diesel 1.4 litri, 90 CP are emisii CO2 de 96 g/km, în timp ce motorizarea pe benzina 1.25 litri, 85 CP produce 109 g/km (modelul standard are emisii de 114 g/km).
Hyundai i20 poate fi ales cu transmisii manuale cu cinci / șase trepte de viteză sau patru rapoarte în cazul cutiei automate. Motorizarea pe benzina de 1.2 litri este corelată cu transmisia manuală cu cinci trepte, iar ambele motorizari diesel sunt echipate cu transmii manuale cu șase trepte de viteză, pentru a reduce consumul și emisiile de CO2.
Cu ajutorul tehnologiei Blue Drive, motorul diesel de 1.1 litri produce doar 84 g/km emisii de CO2. Hyundai spune despre noul i20 că ”este autovehiculul de clasa B cu cele mai mici emisii, și cea mai putin poluantă mașină cu un motor convențional, disponibilă în acest moment în Europa”.
Noul Hyundai i20 va fi disponibil în România din a doua jumătate a lunii iulie 2012, în două versiuni de echipare aferente motorizării pe benzina 1.2 litri: Comfort și Highway.
În perioada imediat următoare, va fi disponibilă și motorizarea diesel 1.1 litri, în trei cilindri. Prețurile pentru noul Hyundai i20 în Romania încep de la 7.212 Euro cu TVA inclusă – preț disponibil prin programul Remat 2012, cu trei tichete incluse ( 9.862 euro cu TVA inclusă). Echiparea de bază oferă sistemele ESP și VSM, 6 airbaguri standard, închidere centralizată, computer de bord, aer condiționat sau radio CD cu MP3 și mufă auxiliară.