Noul Fiat Panda, lansat oficial în România (FOTO)

Foto: Florin Tulbure, B1.ro

Fiat a lansat, miercuri, în România, noul Panda, o mașină iubită și în țara noastră. Aceasta este a treia generație Fiat Panda, un automobil de oraș cu o istorie de 31 de ani, care s-a vândut până acum în 6,5 milioane de exemplare în Europa. Noul Fiat Panda a fost prezentat în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt, iar acum este disponibil în România cu un preț de pornire de 9.500 euro, pentru motorizarea 1.2 / 69 CP, echiparea Pop.

”Suntem fericiți să fim aici pentru prezentarea noului Fiat Panda, o mașină care înseamnă foarte mult pentru noi. […] Noul Panda este un model care a făcut istorie. Este o mașină nouă, regândită, aproape complet schimbată, care are toate argumentele pentru a domina segmentul mini”, a declarat noul CEO al AutoItalia Group, Israel Meir, la evenimentul de prezentare a mașinii, organizat miercuri în București.

Design-ul noului Panda este unul curajos, specific italienilor, cu linii și unghiuri alungite, un aspect general elegant pentru un autommobil de clasă mică. Măsoară 365 cm lungime, 164 cm lățime, 155 cm înălțime și are un încăpător portbagaj de 225 litri, care paote ajunge la 260 sau 870 litri cu bancheta rabatată.

Interiorul a fost complet schimbat și urmează linia estetică a exteriorului mașinii, cu aceleași unghiuri rotunjite, un tablou de bord modern, cu display central, o consolă ergonomică și materiale de calitate superioară.

Fiat Panda 2012 este disponibil în zece culori de exterior și nouă pentru interior. De asemenea, interiorul mașinii are multe spații de depozitare și poate fi personalizat în funcție de necesități – cu patru sau cinci locuri, cu bancheta spate rabatabilă sau divizată 50/50 – 60/40. Până și scaunul șoferului poate fi rabatat, iar noul Panda poate transporta obiecte cu lungimea de până la doi metri, ceea ce reprezintă un record la categoria din care face parte, potrivit producătorului.

Noul Fiat Panda este disponibil în trei versiuni de echipare – Pop, Easy și Lounge și va dispune pentru ănceput de trei motorizări: 1.2 69 CP, 1.3 Multijet 75 CP și cunoscutul 0.9 TwinAir 85 CP, un propulsor care a primit distincția International Engine of the Year 2011 și Best Green Engine 2011. Consumul mixt de combustibil este de 3,9 litri/ 100 km în cazul motorizării Multijet, de 4,2 l/ 100 km, în cazul motorului pe benzină TwinAir și de 5,2 litri pentru cel de 69 CP. Fiat promite că până la finele anului va fi disponibilă și motorizarea 0,9 TwinAir 65 CP plus versiunea 4×4 a mașinii de oraș.

Fiat Panda vine și cu câteva inovații tehnice în segmentul A din care face parte. Printre acestea se numără sistemul de siguranță Low Speed Collision Mitigation, care atenuează impactul unei coliziuni la viteze mici, lucru important având în vedere că Panda este o mașină de oraș. Low Speed Collision Mitigation va fi disponibil din toamnă, doar opțional, cu pachetul ESP. O altă inovație introdusă de Panda este Sistemul Smart Fuel, care poate preveni alimentarea mașinii cu combustibilul greșit.

Prețul de pornire al noului Fiat Panda este de 9.950 de euro cu TVA, pentru motorizarea 1.2 / 69 CP, echiparea Pop, care include din standard 4 airbag-uri, ABS+EBD, închidere centralizată, servodirecție electrică Dual Drive și Smart Fuel System. Cel mai scump Panda ajunge la 14.100 euro cu TVA – versiunea Lounge 1.3 / 75 CP. Acestea sunt prețuri speciale de lansare valabile până la 31 iulie 2012. Fiat Panda 2012 este produs în Italia, la Pomigliano d`Arco, în apropiere de Napoli, într-o uzină modernizată în urma unei investiții de 800 milioane euro. 

Noul Fiat Panda:

Embed: " onclick="document.getElementById('embed_text_20288').select();" id="embed_text_20288" />

Autor: Florin Tulbure, B1.ro

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
00:26 - Ilie Bolojan: Fără Ordonanța „trenuleț” intram în incapacitate de plată. Mai ales anul trecut am angajat cheltuieli mai mari decât ne-am permis ca țară (VIDEO)
23:59 - Bolojan: Cred că Antonescu e candidatul comun al coaliției și că aceste lucruri se vor clarifica și la PSD / Dacă nu se stabilește rapid un calendar electoral, probabilitatea să se țină alegerile înainte de Paște e foarte scăzută (VIDEO)
23:39 - Nicușor Dan spune că a comandat un sondaj: La intenția de vot, primul e Călin Georgescu – peste 40%
23:25 - Călin Georgescu se autointitulează „președintele ales al României” și dă dispoziții instituțiilor: Parlamentul să anuleze mandatul dictatorial al lui Iohannis, Parchetul să cerceteze fraudarea alegerilor de către PSD, PNL, Iohannis și CCR
23:05 - Vasile Dîncu (PSD): Crin Antonescu a fost un candidat de rezervă. Nu știm dacă mai este potrivit
22:44 - Marcel Ciolacu, prima reacție după ce Crin Antonescu și-a suspendat candidatura la prezidențiale
22:26 - Bolojan: Săptămâna care vine cred că e o perioadă potrivită să se stabilească acest calendar al prezidențialelor. Validarea candidaturii lui Crin Antonescu e corectă, toți liderii partidelor din coaliție ne-am asumat-o (VIDEO)
22:11 - Crin Antonescu: „Nu m-am retras, nu am abandonat, e o decizie pe care o aștept a acestor partide. Pe mine, așa cum s-a întâmplat întotdeauna, puteți conta” (VIDEO)
21:52 - Crin Antonescu, reacție „cu simpatie” la declarațiile lui Nicușor Dan: „A luat apărarea partidelor. M-am gândit: uite ce candidat bun ar fi fost pentru ei!” (VIDEO)
21:33 - Crin Antonescu: „Nu tremură inima în mine că voi fi sau nu candidat. Pentru asta, inima mea e de piatră” / Despre Călin Georgescu: „Asemenea bazaconii, grozăvii nu am mai văzut” (VIDEO)