Ford Otosan, companie care a început procesul de achiziție al uzinei Ford din Craiova, a transmis că a demarat producţia modelului exclusiv electric Ford e-Transit în Turcia.
Turcia dorește să dezvolte o uzină de baterii pentru mașini electrice și capacități suplimentare de asamblare a mașinilor. Modelul e-Transit va fi vândut în Europa şi produs la fabrica companiei din Kocaeli, în nord-vestul ţării.
Proiectul de dezvoltare și industrializare al variantei electrice a vehiculului comercial Ford Transit face parte dintr-o investiție de două miliarde de euro.
Ford Otosan, joint-venture în care turcii de la Koc Holding și americanii de la Ford Motor dețin părți egale, va deveni prima companie auto majoră care va produce în Turcia un vehicul 100% electric de volum.
Ford Otosan va majora capacitatea sa anuală de producţie din Turcia de la 455.000 de unități la 650.000 de unităţi. Oficialii Ford au anunţat că s-au primit peste 5.000 de comenzi pentru vehiculul complet electric în Europa.
Oficialii Ford au anunțat la jumătatea lunii martie că au vândut uzina din Craiova companiei turce. Ford Otosan va prelua proprietatea asupra fabricii de la Craiova și a activității de producție din România.
Suma plătită pentru uzină este de 575 mil. euro, la care se adaugă o plată condiționată de 140 milioane de euro, care va fi accesată în funcție de îndeplinirea condițiilor contractuale.
„Experiența în ceea ce privește sistemele de propulsie electrice obținută de Ford Otosan prin fabricarea la Kocaeli (Turcia) a modelului e-Transit din segmentul de două tone, care va fi pus la vânzare în acest trimestru, și a versiunii complet electrice a următoarei generații Transit Custom, la vânzare din 2023, va fi utilizată pentru a asigura cea mai bună tranziție posibilă către viitorul electric al fabricii de la Craiova”, au transmis oficialii Ford.
Compania turcă va produce la uzina din Craiova, SUV-ul Ford Puma și, din 2023, vehiculele utilitare ușoare Transit Courier și Tourneo Courier, iar din 2024 toate aceste modele vor avea și versiuni 100% electrice.
Din punctul de vedere al operațiunilor din România, uzina din Craiova va produce în continuare modelele EcoSport și Puma. Când EcoSport va ieși din producție, până la final de 2022, va rămâne doar autoturismul Puma în producție la Craiova.