Noile norme de poluare EURO 7: Ce sunt și de când intră în vigoare

Noile norme de poluare EURO 7: Ce sunt și de când intră în vigoare
Sursa foto: Shutterstock

Oficialii europeni se pregătesc să adopte cadrul legal pentru intrarea în vigoare a noilor norme de poluare EURO 7, pe care trebuie să le respecte toți producătorii de automobile care-și vând modelele pe piața europeană, relatează Digi24.ro.

Planul de combatere a poluării este pe cale să devină realitate

În această perioadă, la Bruxelles se discută intens despre noile propuneri, unele care-și doresc să mulțumească pe toată lumea. Critici, însă, există. O primă reuniune ministerială pe acest subiect, la care participă reprezentanții tuturor statelor membre, e programată luni, 25 septembrie.

Pentru a pregăti intrarea în vigoare a noilor norme de poluare EURO 7, Comisia Europeană a venit cu propriile propuneri în noiembrie 2022. Comisia arăta, la acea vreme, că transportul rutier constituie cea mai mare sursă de poluare a aerului în orașe. Noile standarde Euro 7 vor asigura faptul că pe drumurile noastre circulă vehicule mai curate și vor îmbunătăți calitatea aerului, protejând sănătatea cetățenilor și a mediului, spuneau oficialii.

Standardele Euro 7 și standardele privind emisiile de CO2 pentru vehicule funcționează împreună pentru a asigura calitatea aerului pentru cetățeni, deoarece utilizarea sporită a vehiculelor electrice duce și ea la anumite beneficii în ceea ce privește calitatea aerului.

Standardele Euro 7 aduc reguli mai aspre anti-poluare

Propunerea înlocuiește și simplifică normele anterior separate privind emisiile pentru autoturisme și camionete (Euro 6) și camioane și autobuze (Euro VI). Standardele Euro 7 introduc limitele de emisii pentru toate autovehiculele, și anume autoturisme, camionete, autobuze și camioane, în cadrul unui set unic de norme.

Noile norme sunt neutre din punctul de vedere al combustibililor și al tehnologiei, impunând aceleași limite indiferent dacă vehiculul utilizează benzină, motorină, sisteme electrice de transmisie sau combustibili alternativi. Conformitatea pentru autoturisme și camionete va fi verificată până când aceste vehicule ating 200 000 de kilometri și vârsta de 10 ani.

În ciuda acestor măsuri, nu toate țările sunt de acord cu propunerile Comisiei Europene, susținând că noile reguli ar putea distragere de la obiectivul interzicerii vehiculelor cu motoare pe combustie. În plus, unii producători auto se plâng de timpul foarte scurt pe care-l au la dispoziție pentru a se conforma noilor norme Euro 7. Totuși, aceste reguli dure anti-poluare ar trebui să încurajeze mai multă concurență și să stimuleze producătorii să investească în cercetare și inovare pentru vehiculele electrice, ceea ce ar trebui, în teorie, să reducă prețul de achiziție.

Planurile ambițioase ale UE pentru un viitor mai puțin poluant

Pentru a atinge neutralitatea climatică până în 2050, UE are planuri ambițioase de reducere a emisiilor de la autoturisme și camionete și de trecere la vehicule cu emisii zero.

De asemenea, din 2035, toate mașinile nou-venite pe piață vor trebui să aibă emisii zero și să nu emită CO2. Acest lucru va garanta că, până în 2050, sectorul transporturilor poate deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Noile reguli Euro 7 sunt parte a acestor eforturi pentru un mediu mai curat și un viitor mai puțin poluant.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`