Nicolas Maure, șeful Dacia: După 2020 nimeni de la Renault-Nissan nu va înțelege cum de nu există un sistem minim de autostrăzi în România. Dacă Sibiu-Pitești nu e gata până atunci, va trebui să luam decizii importante
Nicolas Maure, președintele al Automobile Dacia, a spus, într-un interviu pentru HotNews, că firma vrea să ia măsuri radicale în următorii ani, existând și un plan ambițios de robotizare a uzinei, iar în 2020 se vor lua decizii cruciale, dacă sistemul de autostrăzi nu se îmbunătățește.
Potrivit lui Maure, Dacia și Renault lucrează la noi concepte, noi tipuri de caroserie care ar putea fi alocate uzinei în 2018-2019 sau mai târziu. Cu toate acestea, decizia alocării va depinde de construirea autostrăzii Pitești-Sibiu până în 2020, an în care vor trebui luate decizii serioase.
„E o chestiune care va fi legată de alocarea unor proiecte noi care s-ar putea întâmpla înainte de 2020, dar și după. Cred că până în 2020 ne vom descurca, dar daca nici dupa acel an nu e gata secțiunea, cred ca trebuie să luam unele decizii”, a spus președintele Dacia.
De asemenea, șeful Dacia a mai spus că vrea să păstreze locurile de muncă oricât este posibil.
„Nu vrem să fim brutali și să reducem puternic numărul de angajați cum face Ford. Vrem să păstrăm locurile de muncă oricât e posibil”, a declarat Maure.
În cadrul interviului Maure a vorbit și despre trecerea la motorul Euro 6, spunând că apar modificări față de Euro 5 la disel, schimbări legate de emisiile de azot, unde se va introduce un NOx trap.
„Așadar, pentru diesel sunt câteva schimbări tehnice, pentru benzină sunt doar câteva reglaje fiindcă motoarele noastre sunt moderne și au fost fabricate în ideea de a fi compatibile Euro 6. De exemplu, motorul în trei cilindri pe care îl fabricăm la Mioveni a fost gândit încă de la început să fie compatibil Euro 6”, a spus șeful Dacia.
Maure a vorbit și despre vânzările de anul trecut, zicând că din producția de vehicule din gama Entry a Renault au fost vândute 1,2 milioane de unități, dintre care 500.000 fiind cu sigla Dacia.
„Am intrat pe noi piețe, de exemplu Israel, însă totul depinde de economie, iar dacă piețele occidentale continuă să-și revină, se vor vinde mai multe mașini, iar Marea Britanie poate de exemplu să crească. Vânzările vor crește, însă e încă devreme ca să putem spune cu cât”, a mai adăugat Maure.
De asemenea, șeful Dacia a vorbit și despre competivitatea cu Turcia, care „avea costuri semnificativ mai mici decât Romania la forța de muncă, dar în Turcia s-au purtat negocieri salariale la nivel de filială și cresterea salariilor a fost acolo de peste 10%, astfel că diferența Turcia-Romania s-a mai redus putin”, a spus Maure.
Pe viitor Maure preconizează creșteri salariale pentru angajați, creșteri moderate, spunând că este fericit de nivelul de trai al angajaților și că nu vor exista reduceri salariale.
„Continuăm ca și până acum, vrem să existe creșteri moderate de salarii pentru ca deja suntem cu acestea la un nivel dublu decât media locală. Sunt mulțumit că angajații de la Mioveni au un nivel bun de trai, nu vom reduce salariile, însă trebuie să continuăm creșterile moderate, mai ales ca inflația e redusă în prezent”, a afirmat președintele Dacia.