Cel mai tare automobil anul acesta în Europa nu este BMW, Mercedes Benz sau Bentley. „Este brandul ieftin al Renault, Dacia, născut în România”, o maşină practică şi fără fiţe, scriu jurnaliştii de la New York Times.
Vânzările de autoturisme Dacia în Uniunea Europeană au crescut cu peste 30 de procente în luna noiembrie, ceea ce clasează Dacia pe primul loc în Europa. „Un loc neaşteptat pentru Dacia, o marcă din fostul bloc sovietic, relansată abia în anul 2004”, comentează jurnaliştii de la The New York Times.
În Europa, automobilul românesc pare să fie maşina potrivită la timpul potrivit, mai scrie ziarul american. Pe fondul unui climat economic instabil şi al unui şomaj ridicat, Dacia a găsit un teren propice, cu preţuri pornind de la 7.700 de euro pentru sedanul său Logan fără fiţe.
Potrivit reprezentanţilor companiei, succesul Dacia reflectă tendinţele din domeniu: în timp ce extremele merg bine, autovehiculele din categoria de mijloc stagnează.
„A avut loc o schimbare de atitudine în rândul consumatorilor europeni; acum, oamenii nu mai vor să cheltuiască mult pe o maşină”, a spus responsabilul pentru Programul Entry al grupului Renault.
Un alt motiv ar fi şi faptul că în vestul Europei a apărut o nouă categorie de consumatori, cea a persoanelor care înainte cumpărau un automobil vechi de cinci ani, dar acum preferă, cu aceiaşi bani, să achiziţioneze un autovehicul nou.