Motivul pentru care Kaufland și Ikea au desființat stațiile de încărcare pentru mașinile electrice / Lidl a dat lovitura, profitând de această ocazie

Motivul pentru care Kaufland și Ikea au desființat stațiile de încărcare pentru mașinile electrice / Lidl a dat lovitura, profitând de această ocazie
Foto: Pixabay

Pe măsură ce numărul de mașini electrice de pe drumuri continuă să crească, marii retaileri optează pentru a oferi clienților sisteme de încărcare gratuite în parcările lor. 

Totuși, această tendință a luat o altă întorsătură în unele țări europene, inclusiv în România. 

Marii retaileri au introdus taxe pentru folosirea stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice

De exemplu, Kaufland și Ikea fie au implementat o taxă de utilizare, fie au eliminat complet stațiile de încărcare.  În schimb, Lidl a profitat de această oportunitate și a valorificat cererea în creștere pentru instalații de încărcare.  Deși trebuie menționat că în unele regiuni europene, Lidl a introdus și o taxă de utilizare.

Inițial, când au fost introduse pentru prima dată stațiile de încărcare, câțiva comercianți importanți au oferit serviciul gratuit.  Cu toate acestea, situația a evoluat de atunci pentru proprietarii de vehicule electrice.  Drept urmare, comercianții cu amănuntul, inclusiv Kaufland, Lidl și Ikea, au anunțat modificări ale utilizării acestor puncte de încărcare în 2021 și anul precedent.

Utilizarea punctelor de încărcare electronică din lanțurile de supermarketuri Lidl și Kaufland, care sunt deținute de grupul Schwarz, nu mai sunt gratuite începând cu 12 septembrie 2022 în mare parte din statele occidentale.

Potrivit corporației, fiecare kWh consumat la stațiile de încărcare de curent alternativ cu o capacitate de încărcare de 43 kW necesită o taxă de 0,29 EUR. Între timp, stațiile de încărcare cu curent continuu cu o capacitate de încărcare de 149 kW necesită o taxă mai mare de 0,48 EUR per kWh.

La punctele individuale cu o putere de 150 kW sau mai mare, încărcarea s-a stabilit un preț de 0,65 euro. Până acum, clienții își puteau încărca gratuit mașinile electronice la Lidl și Kaufland. Măsura este menită să asigure extinderea și întreținerea stațiilor de încărcare electronică în viitor, a adăugat compania, scrie playtech.ro.

În România, Lidl a profitat de această ocazie și a dat lovitura

În Germania, de exemplu, grupul operează aproximativ 1.300 de puncte de încărcare în supermarketurile sale. Acestea sunt foarte utilizate, potrivit companiei, în medie, patru mașini electrice pe zi și-au încărcat bateriile la o stație de încărcare electronică la Lidl, iar la Kaufland au fost nouă mașini.

În prezent, compania de retail înregistrează o medie de aproximativ 15 procese de încărcare pe stație la Lidl și peste 20 la Kaufland în zilele de vârf, arată datele din Germania, unde anterior, și discounterul Aldi Süd a făcut pasul de a face încărcarea cu plată.

Pe fondul unei crize energetice iminente, Kaufland și Ikea au oprit stațiile de încărcare din România anul trecut. Aceeași mișcare a fost replicată de parcările Lidl; cu toate acestea, lanțul de supermarketuri a anunțat acum o schimbare de ton, deschizând porți utilizatorilor de mașini electrice. Începând din 2023, stațiile de încărcare Lidl vor fi disponibile contra cost. Prețurile pentru facilitățile de încărcare vor fi următoarele:

  •           la stațiile de 22 kW: 0,25 euro/ kWh;
  •           la stațiile de 180 kW și 360 kW: 0,40 euro/ kWh.

Lidl și Kaufland operau anul trecut în Germania aproximativ 1.300 de puncte de încărcare. În 2020, o medie de patru mașini electrice și-ar fi încărcat bateriile pe zi la o stație de încărcare electronică Lidl și nouă mașini la Kaufland.

În 2021, acest număr s-a dublat deja în ambele divizii de retail. Între timp, compania comercială a înregistrat o medie de aproximativ 15 procese de încărcare per stație la Lidl și aproximativ 20 la Kaufland în zilele de vârf.

Numărul comercianților cu amănuntul care aplică taxe de încărcare pentru mașinile electrice a crescut semnificativ în decurs de un an. Potrivit datelor, în decurs de douăsprezece luni, proporția de comercianți la care încărcarea nu mai era gratuită a crescut de la 29 la 42%. Aproximativ 26 la sută dintre comercianți ofereau încă tarife reduse pentru clienți la încărcare. La 15 % dintre dealeri, clienții puteau continua să încarce gratuit. Alte 15 procente au oferit încărcarea gratuită pentru toată lumea.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
00:19 - Adriana Bahmuțeanu, ținta cuvintelor dure, venite din partea fiului ei cel mare. „Ești o rușine”
00:05 - Ciucă: Am pierdut politic pentru că am făcut coaliţie cu PSD. Important e să recunoşti când greșești. Unii colegi s-au opus atunci și au avut dreptate (VIDEO)
23:49 - Bode, banc cu PSD: „Cum deosebești la garderobă haina unui PSD-ist de celelalte?” (VIDEO)
23:42 - Doi medici de la un spital din Iași, bănuiți că ar consuma droguri în timpul gărzilor. Ambii sunt vizați într-o anchetă DIICOT
23:15 - Parlamentul a votat un proiect de lege care scutește de impozit câștigurile din cryptomonede. Biriș: „Probabil sunt destul de mulți care și-au luat șpăguțele prin bitcoin” (VIDEO)
22:58 - Vânzarea a peste 1000 de produse alimentare a fost oprită temporar de ANPC. Ce nereguli au sesizat comisarii
22:36 - Profesorul de economie Cristian Păun: Când politicienii îți spun ”stai liniștit în banca ta”, tre’ să sari ca ars. Discursul lor se va schimba radical după alegeri. Românii să fie cumpătați, că vin vremuri grele (VIDEO)
22:31 - Ce rețete neobișnuite a pregătit Meghan Markle cu ocazia Zilei Recunoștinței. „Vei fi regele sau regina burților fericire”
22:11 - Nicușor Dan, întrebat cu cine va vota la prezidențiale: „O să votez cu unul dintre ei” / „În momentul de față, îl avem sigur pe Marcel Ciolacu în turul 2” (VIDEO)
21:48 - Nicușor Dan: Referendumul nu va duce la desființarea sectoarelor. E o reechilibrare de putere între PMB și primăriile de sector / Bucureștiul anual acumulează deficit de dezvoltare pentru că nu pune bani în proiecte mari (VIDEO)