BOMBA din noul COD RUTIER: Ce se întâmplă dacă ai apăsat PEDALA de ACCELERAŢIE chiar și cu foarte puțin peste limita legală…

BOMBA din noul COD RUTIER: Ce se întâmplă dacă ai apăsat PEDALA de ACCELERAŢIE chiar și cu foarte puțin peste limita legală...
Foto: Politia Romana / Facebook

Se anunţă schimbări majore pentru şoferii români.
Comisia pentru Transport și Infrastructură a Camerei Deputaților a elaborat principiile necesare pentru modificarea Codului Rutier, venind cu o serie de propuneri revoluționare.
Propunerile vor ajunge şi la comisia pentru industrie și cea juridică, urmând ca apoi să primească o formă finală.

În primul rând, se propune liberalizarea examinării, respectiv a testării cunoștințelor de conducere pe drumurile publice. Se dorește ca examinarea absolvenților școlilor de șoferi să poată fi făcută și de către civili atestați de către MAI care nu au legături cu școli de șoferi, informează turnulsfatului.ro.

Deputații insistă în noul Cod Rutier pentru prevenție și cer acțiuni concrete prin care participanții la trafic sunt convinși sau îndrumați să respecte regulile rutiere.
„Exemple: vizibilitatea poliției rutiere, interzicerea folosirii de mașini de poliție neinscripționate, poziționarea vizibilă, în permanență, a polițistului și autospecialelor de poliție, instalarea de indicatoare cu prezența echipajelor de poliție rutieră statice, a radarelor fixe, a punctelor de control etc. Folosirea echipamentului portabil de măsurare a vitezei (pistol) se va putea face doar de către polițiștii rutieriști din interiorul autospecialelor inscripționate, sau din afară acestora, la loc vizibil de pentru participanții la trafic, la o distanță de cel mult 5 m de autospecială de poliție. Inscripționarea unitară a autospecialelor poliției rutiere, indiferent de tip și marca și echiparea acestora obligatoriu cu echipamente standard acustice și luminoase”, se arată în propunerea legislativă

De asemenea, deputații propun o simetrie între dobândirea și pierderea unui drept de conducere. Concret, suspendarea dreptului de conducere să se facă pentru categoria de vehicul cu care a fost săvârșită contravenția, atât timp cât obținerea dreptului de conducere respectiv a fost individuală, cu parcurgerea de la zero a tuturor obligațiilor prevăzute de lege.

O altă propunere vizează creșterea vitezei maxime admise în localitățile unde nu sunt case lângă șosea.
„Restricțiile de viteză în localități să fie instituite doar pe segmentul de drum unde există locuințe, instituții școlare, etc. Nu se impune aplicarea restricțiilor pe sectoarele de drum aflate în interiorul localităților unde stânga-dreaptă nu există niciun fel de locuințe, iar caracteristică constructivă a drumului este similară cu segmente de drum din afară localităților unde nu există decât restricția generală de viteză de 90 km/h”, se mai arată în propunere.

Totodată, deputaţii propun înlăturarea oricăror restricții de comunicație radio prin stații de emisie recepție, întrucât informațiile privind starea drumurilor, a condițiilor meteo, blocajele rutiere, accidentele de pe traseu ajută nemijlocit la evitarea unor situații de blocaj suplimentar.
„Aplicarea excesivă de restricții de viteză de deplasare, fără o bază solidă, duce la nașterea unui comportament agresiv la volan, la nevoia de recuperare a timpului, la excese de viteză. Concomitent , competitivitatea agenților economici este strâns legată de viteză de deplasare a mărfurilor pe traseul rutier”, susțin deputații.

Mai mult, iniţiativa legislativă propune aplicarea unor amenzi mai mici, precum şi ca perioada maximă de timp de la finalizarea școlii de conducere până la examinarea practică să nu depășească 30 de zile. De asemenea, deputaţii vor ca perioada de programare pentru înmatricularea unei mașini să nu depășească 45 de zile.

În plus, se cere dreptul de despăgubire a proprietarului de autovehicul avariat sau defectat din cauza deficienților carosabilului de către administratorul drumului.

Nu în ultimul rând, deputații mai solicită un cod de conduită a polițistului rutier.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`