MODIFICARE ȘOC a Codului rutier: Ce se întâmplă de acum cu șoferii români care calcă pedala în localitate
Comisia pentru Transport și Infrastructură a Camerei Deputaților a propus la începutul acestei veri o serie de modificăriale Codului rutier.
Una dintre principalele modificări propuse vizează creșterea vitezei maxime admise în localitățile unde nu sunt case lângă șosea. În proiect este prevăzut faptul că restricțiile de viteză în localități trebuie să fie instituite doar pe segmentul de drum locuibile.
”Restricțiile de viteză în localități să fie instituite doar pe segmentul de drum unde există locuințe, instituții școlare, etc. Nu se impune aplicarea restricțiilor pe sectoarele de drum aflate în interiorul localităților unde stânga-dreaptă nu există niciun fel de locuințe, iar caracteristică constructivă a drumului este similară cu segmente de drum din afară localităților unde nu există decât restricția generală de viteză de 90 km/h”, scrie în propunere.
De asemenea, se dorește înlăturarea oricăror restricții de comunicație radio prin stații de emisie recepție.
”Aplicarea excesivă de restricții de viteză de deplasare, fără o bază solidă, duce la nașterea unui comportament agresiv la volan, la nevoia de recuperare a timpului, la excese de viteză. Concomitent , competitivitatea agenților economici este strâns legată de viteză de deplasare a mărfurilor pe traseul rutier”, susțin deputații.