Mașinile electrice sunt tot mai cumpărate, dar există o provocare pe măsură / Cât personal specializat în a le repara există

Publicat: 05 03. 2023, 12:10
Sursă foto: Pixabay

În ultima perioadă cumpărarea mașinilor electrice a luat amploare, iar statisticile arată că acest fenomen va fi tot mai proeminent în viitor.

Unele țări impun deja reguli în această direcție, iar viitorul autovehiculelor pare să fie guvernat de cele electrice, care sunt considerate mult mai avantajoase decât mașinile clasicie.

Se preconizează că numărul mașinilor electrice va crește semnificativ în perioada următoare. Asta implică însă o atenție pe măsură, întrucât va fi nevoie de forță de muncă specializată în acest domeniu, care să cunoască acele detalii suficiente pentru a repara și îngriji astfel de mașini.

Îngrijorarea apare tocmai la acest capitol, deoarece nu ar fi exclus ca specialiștii în mașini electrice să fie puțini sau slab pregătiți.

Mașinile electrice, amenințare pentru viitor?

Regatul Unit dorește să oprească vânzarea de mașini și camionete noi diesel și pe benzină până în anul 2030. În acest sens va cere, din 2035, ca toate mașinile și camionetele noi să aibă emisii zero la țeava de eșapament, scrie cnbc.com.

Potrivit Societății Producătorilor și Comercianților de Autovehicule, în anul 2022, fabricile din Marea Britanie au produs 234.066 de vehicule electrice, hibride și hibride cu baterie, un număr record care a reprezentat 30,2% din producția totală de mașini, conform ziare.com.

„Producția totală de BEV a crescut cu 4,8%, cu volumele hibride cu 4,3%, iar creșterea producției acestor vehicule va fi esențială pentru atingerea zero net, atât pentru Marea Britanie, cât și pentru piețele majore de peste mări”, a spus organismul din industrie.

În acest sens apare o îngrijorarea vizavi de numărul celor care vor trebui să se ocupe de mașinile elctrice, căci creșterea achizițiilor va duce automat la creșterea forței de muncă în sector.

În ianuarie, spre exemplu, Institutul Industriei Auto – o asociație profesională pentru cei angajați în sector – a declarat că aproximativ 16% dintre tehnicienii din Regatul Unit aveau calificările relevante pentru a lucra pe vehicule electrificate.

„IMI prezice că numărul de tehnicieni calificați IMI TechSafe necesari pentru a lucra cu vehicule electrice până în 2030 este de 77.000, crescând la 89.000 până în 2032”, se arată în comunicat.

„Aliniat la predicțiile Auto Trader Insight, acest lucru sugerează că decalajul de competențe – când nu vor fi suficienți tehnicieni pentru a întreține parcul de vehicule electrificate – va apărea în 2029”, a adăugat acesta.

Costul întreținerii, afectat

„Una este doar problema de comoditate a oamenilor care trebuie să meargă mult mai departe decât ar dori să meargă pentru a găsi pe cineva care este calificat corespunzător pentru a face munca”, a spus el.

„Celălalt este potențial costul, deoarece, desigur, cu cât cererea este mai mare și cu atât sunt mai puțini oameni în jur [pentru a lucra la vehicule]… asta ar putea afecta și costul întreținerii.”

„Aceasta este întotdeauna preocuparea… că, dacă munca este acolo și nu există oameni care să o facă, atunci anumiți oameni își vor asuma un risc – și este cu adevărat un risc”, a spus Nash.

„Unele dintre aceste vehicule funcționează cu ceva de până la 800 de volți de curent continuu… Adică, nu aveți nevoie de așa ceva pentru a fi letal, desigur”, a adăugat el.