Comisarul european pentru piaţă internă şi industrie prevede dispariţia maşinilor diesel, în vreme ce câteva mari oraşe europene au anunţat deja interzicerea circulaţiei motoarelor pe motorină.
VESTEA CARE A ŞOCAT ROMÂNIA! RUGĂCIUNI PENTRU GABRIEL COTABIȚĂ! APARIŢIE DE INFARCT! CÂNTĂREŢUL E DE NERECUNOSCUT (GALERIE FOTO)
Aproximativ jumătate dintre maşinile din Uniune au motoare diesel!
„S-a terminat cu autovehiculele diesel. Cred că în câţiva ani acestea vor dispărea complet. Este o tehnologie care aparţine trecutului. Oamenii au realizat că nu vom avea niciodată maşini diesel complet curate, fără emisii de oxid de azot”, a declarat comisarul european pentru piaţă internă şi industrie, Elzbieta Bienkowska, comisar european pentru piaţă internă şi industrie.
EMOŢII MARI PENTRU SMILEY! SCENE DE COŞMAR LA VOLAN! VITEZA A FĂCUT RAVAGII! FANII SUNZ ÎN STARE DE ŞOC ( GALERIE FOTO)
„Aceste particule sunt de fapt niște molecule de carbon cu un înveliș de hidrocarburi aromatice și oxizi metalici. Și acestea s-a demonstrat faptul că au potențial cancerigen”, a declarat și Cristian Bucur, director tehnic RAR.
Roma a anunţat deja că introduce o asemenea regulă din 2024, iar în anul următor se va aplica o măsură similară şi în Madrid şi Atena.
Şi Bucureştiul are probleme din cauza poluării, aşa că autorităţile au în vedere limitarea traficului rutier în centrul Capitalei.
DOAMNE, DUMNEZEULE! S-A AFLAT BOALA DE CARE SUFERĂ TEO TRANDAFIR! CARMEN HARRA A SPUS ADEVĂRUL! ŞANSELE SUNT MINIME (GALERIE FOTO)
„Numărul de autroturisme este într-o continuă creştere, una din cauze este şi lipsa unei taxe de poluare. Am delimitat şi zona centrală extinsă, am delimitat şi străzile pe care va putea fi introdus „timbrul de centru”.”, spune Sorin Chiriţă, city manager Bucureşti.
Activiştii de mediu spun că este nevoie şi de amenajarea cât mai multor spaţii verzi, pe lângă măsurile luate împotriva motoarelor diesel.
„Avem şi de 15 ori depăşiri la anumite categorii de poluanţi”, a declarat Dan Trifu, vicepreședinte Fundația Eco-Civica.
Cu toate acestea, inginerii Bosch susțin că au dezvoltat un sistem de evacuare complet nou, care va permite reducerea emisiilor de oxid de azot la numai 10% din limita maximă admisă în prezent. Acesta ar putea ajunge pe piaţă în 2020.