Mașinile diesel ar putea fi scoase din circulație pe piața din Europa peste doi ani. Anunțul Ministrului Transporturilor din Germania

Mașinile diesel ar putea fi scoase din circulație pe piața din Europa peste doi ani. Anunțul Ministrului Transporturilor din Germania
Sursa foto: Shutterstock

Noile norme de poluare introduse la nivelul Uniunii Europene vor scoate din circulație vehiculele diesel cu emisii euro 5 și euro 6, în următorii doi ani, potrivit Ministrului Transporturilor din Germania.

Care sunt normele de aplicare ale legii europene

Ministrul german al Transporturilor a trimis o scrisoare către președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen. Acesta solicită explicații pentru aplicarea legii privind normele de poluare. Conform oficialului german, limitele de emisii admise de Uniunea Europeană nu pot fi respectate în condiții normale, astfel că există riscul ca milioane de autovehicule să fie scoase din circulație.

„Milioane de autovehicule riscă să fie scoase din circulație odată cu implementarea normei Euro 7. În condiții de exploatare normale, atunci când o mașină urcă o pantă sau este încărcată la sarcină maximă cu bagaje, va emite mai multe noxe, peste limita admisă în acte. Consider înțelept că un astfel de cadru legislativ nu se poate aplica având în vedere starea actuală a tehnologiei”, susține Wissing, potrivit economica.net, care citează Digi Economic.

Cum au reacționat reprezentanții industriei auto

Reprezentanții industriei auto din Germania au reacționat în urma anunțului făcut de oficialul german. Aceștia au transmis că modificarea grilei de măsurare a noxelor nu se poate aplica retroactiv, fiind o interdicție de funcționare absurdă.

„Modificarea grilei de măsurare a noxelor pentru omologarea unui vehicul la o dată ulterioară nu se poate aplica retroactiv. În acest context, o interdicție de funcționare este absurdă. Aplicarea retroactivă a noilor proceduri și standarde ar fi, în orice caz, o încălcare a principiului statului de drept și neretroactivității, atât în dreptul constituțional UE cât și în cel german”, au precizat reprezentanții industriei.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`