Românii care vor să-şi achiziţioneze o maşină rulată ar trebui să fie foarte atenţi de la cine cumpără.
Samsarii de maşini au la vânzare aproape de patru ori mai multe maşini decât dealerii auto, circa 55% din anunţurile cu autoturisme second-hand fiind postate de către aceştia. Cu alte cuvinte, aproape 6 din 10 maşini rulate sunt vândute de samsari.
”Din maşinile existente pe internet la vânzare în luna iunie, aproximativ 15% din anunţuri sunt de la dealerii auto, în timp ce restul de 85% se împart între samsari (circa 55%) şi românii care îşi vând maşina personală (circa 30%)”, arată datele InspectorAuto.ro.
În Germania, situaţia este total opusă celei din România. Întrucât nemţii îşi vând maşina veche la dealeri, iar comerţul de maşini „pe persoană fizică” nu este permis, anunţurile vânzătorilor autorizaţi reprezintă aproximativ 79% din piaţă, în timp ce persoanele fizice au doar 21%, scrie news.ro.
„Partea bună este că mulţi cumpărători au început să înţeleagă avantajele de a cumpăra o maşină rulată de la un dealer auto în detrimentul samsarilor. Astfel, odată cu educarea cumpărătorului care nu mai fuge după super oferte, care verifică istoricul maşini după seria de şasiu înainte de cumpărare şi care intelge că nu poate merge doar pe noroc, ne aşteptăm să intrăm încet, încet, în normalitate”, a declarat Mihai Cune, fondator InspectorAuto.ro.
În timp ce parcurile dealerilor auto au la vânzare în iunie mai mult modele BMW (500 unităţi), Mercedes-Benz (440 untati), Volkswagen (330 unităţi), Audi (200 unităţi) şi Renault (200 unităţi), samsarii de maşini vând, pe persoană fizică, mii de modele aparţînând mărcilor Volkswagen (3.100 unităţi), BMW (2.800 unităţi), Opel (2.500 unităţi), Ford (1.600 unităţi), Audi (1.580 unităţi).
O maşină rulată de cinci-şase ani fără nicio avarie este relativ greu de întâlnit, mai ales dacă maşina a circulat în România.
”De aceea este foarte important să putem evalua gravitatea daunelor. Dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atât timp cât lucrările sunt făcute de calitate putem merge mai departe cu achiziţia la un preţ corect. Însă dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistenţă, airbag-urile etc., trecem mai departe şi căutăm altă maşină”, mai arată portalul auto.
Este foarte important de ştiut că mașinile bune și cu kilometri puțini sunt foarte scumpe în vest și nimeni nu le aduce pentru revânzare. Samsarii aduc mașini cu kilometri mulți sau cu diferite probleme tehnice și estetice ca să aibă un cost de achiziție scăzut și să permită apoi un profit frumos și un preț de vânzare atractiv.