Piaţa de maşini second hand a explodat în ultimul an şi jumătate.
Practica de a da kilometri înapoi din bord, pentru a face maşina mai atractivă, este întâlnită, iar de multe ori, cei care au făcut o afacere din a aduce maşini rulate din străinătate pentru a le vinde în România sunt mână în mână cu cele câteva service-uri care pot verifica acest lucru.
”Cei din domeniu se cunosc între ei. Când vrei să verifici o maşină dacă are kilometri daţi înapoi, o duci să o pui pe tester. Puţini ştiu însă că la maşinile ceva mai noi nu doar kilometri motorului pot fi controlaţi, respectiv verificaţi, ci sunt şi alţi senzori, în alte părţi ale maşinii, care la o diagnoză computerizată, pot să îţi spună multe despre maşină. La maşinile cu ani de producţie de după 2010 sunt deja senzori care măsoară kilometri şi în faruri, în aripi, iar aici kilometri nu prea se pot da înapoi cum se dau la motor şi aici apar kilometri reali a maşinii, chiar dacă motorul a fost schimbat cu unul cu mai puţini kilometri rulaţi”, a explicat, pentru Adevărul, Bogdan Cardoş, dealer de maşini în Austria.