În România, mașinile second-hand sunt căutate, însă oamenii, de cele mai multe ori, nu-și dau seaama de ce poate ascunde istoricul autovehiculelor.
Potrivit unei analize, peste 20% din mașinile rulate au fost avariate, iar multe dintre ele au peste 59.000 de kilometri ”dați înapoi”.
Mai precis, 22,8% din autoturismele aduse în țară au avut reparații ale caroseriilor. Totodată, aproximativ o treime dintre mașinile second-hand vândute de dealeri, samsari sau persoane fizice au un kilometraj fals.
Numărul mediu de fraude privind kilometrajul, depistate de carVertical, cei care au făcut analiza, în România, este de până la 59.129 km.
Mai precis, vânzătorul necinstit dă o mașină condusă 250.000 km ca și cum ar fi fost rulată doar 190.000 kilometri.
Arnas Vasiliauskas a declarat: „Apoi, pare mult mai puțin utilizată și nu atinge limita semnificativă de 200.000 km din punct de vedere psihologic. În plus, din cauza kilometrajului falsificat, devine imposibil de urmărit dacă unele lucrări de întreținere deosebit de importante, cum ar fi înlocuirea centurii motorului principal, ar trebui să fie efectuate sau nu este încă necesar”.
Astfel că, pe piață, din cauza fraudei cu kilometrajul, prețul mașinii, crește ilegal cu 15-20%, transmite Arnas Vasiliauskas.
În țară, costul mediu al mașinilor utilizate de la cei mai populari producători este de 12.196 de euro, așadar o persoană plătește cu cel puțin 2.000 de euro mai mult pentru escroci.
Ulterior, unii cumpărători sunt nevoiți să investească și în alte reparații la mașină.
Potrivit analizei, mașinile de origine germană sunt cele mai populare, însă aduc și o mulțime de pierderi.
”BMW este lider când vine vorba de mașini cu kilometraj modificat, alături de alte vehicule de origine germană: Volkswagen, Audi și Mercedes-Benz”, se menționează în document.
Mai mult, modelele BMW sunt cele care au fost duce cel mai des în atelierele de reparații pentru caroserie, însă șoferii Mercedes-Benz cheltuiesc mult mai mult pentru aceste lucrări.
Mai precis, aceștia au trebuit să plătească mai mult de 5.000 de euro pe reparații.
În luna februarie a anului trecut, inspectorii RAR au precizat că mai bine de jumătate din mașinile second-hand care au fost verificate în 2018 aveau probleme tehnice.
Cele mai multe dintre acestea erau la sistemul de semnalizare, respectiv peste 30%, iar un sfert nu respectau normele de emisie.
Mai mult, au fost găsite defecțiuni și la frâne sau direcție.
În septembrie 2019, mai mulți angajaţi ai Registrului Auto Român au fost implicați într-un scandal legat de șpăgi. Mai precis, este vorba de o reţea care activa pe teritoriul judeţelor Sibiu, Mureş şi Vâlcea.
Astfel că, procurorul Parchetului Teritorial Sibiu a dispus reţinerea a 11 persoane între care şeful RAR Sibiu, Ioan Cătălin Oțetea, doi funcţionari de la RAR Sibiu şi un altul de la RAR Vâlcea şi un funcţionar din Ministerul Afacerilor Interne.