În România, mașinile second-hand au acaparat piața, în special după momentul în care taxa de primă înmatriculare denumită şi „taxa verde” a fost eliminată.
Astfel, maşini din Germania, Franţa, Italia şi chiar Cehia au ajuns în România la preţuri accesibile pentru nivelul salarial al românilor.
Mai puţine au fost însă cele din Austria, care îşi menţin preţurile mult mai ridicate decât alte maşini din ţările vecine.
Chiar dacă sunt mai scumpe, mașinile din Austria se deosebesc de celelalte prin starea tehnică, acestea aducând cu ele un plus de siguranţă pentru cumpărător. Acest lucru a fost dat de modul în care se „trec” maşinile de verificarea tehnică.
„Ştim cu toţii cum funcţionează lucrurile la ITP-uri sau la RAR în România, multe se trec cu vederea, mulţi se cunosc cu cei din instituţie sau cu mecanicii şi nu maşinile nu sunt verificate la sânge sau se consideră că pot să intre pe şosele cu anumite imperfecţiuni. Ei bine, în Austria lucrurile stau diferit, pentru că verificarea tehnică, Pickerl-ul, se acordă mai greu, cei care verifică maşina sunt extrem de riguroşi şi pentru cea mai mică imperfecţiune ai de schimbat toată piesa. Acest lucru reiese din responsabilitatea celui care verifică maşina, pentru că acesta răspunde dacă se întâmplă un accident cauzat de un defect mecanic, şi atunci nici o persoană nu se riscă să „arunce” pe şosele o maşină care nu prezintă siguranţă”, a declarat Bogdan Cardoş, dealer auto în Austria, conform adevărul.ro.
Acesta a precizat că Pickerl-ul şi modul riguros de a fi verificate maşinile fac ca maşinile second-hand din Austria să fie mai scumpe ca cele din alte ţări dar în acelaşi timp să fie şi mai sigure.