Maşinile pe motorină par să aibă zilele numărate pe şoselele din Europa.
Tot mai multe ţări din Occident au impus sau intenţionează să impună restricţii pentru maşinile diesel.
Mai mult, Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiţie în cazul României şi pentru alte 8 ţări din UE, din cauza faptului că nu au luat măsuri împotriva poluării.
Recent, Germania a decis că primăriile a două oraşe ale ţării pot impune interdicţii de circulaţie pentru maşinile diesel, ceea ce ar putea reprezenta un precedent şi pentru celelalte state UE.
Din 6 milioane de autoturisme din România, aproape jumătate au motor pe motorină.
Deşi aceste maşini consumă puţin, noxele emise sunt extrem de poluante şi fac aerul aproape irespirabil.
„Aceste particule sunt de fapt niste molecule de carbon cu un înveliş de hidrocarburi aromatice şi oxizi metalici. Şi acestea s-a demonstrat faptul că au potenţial cancerigen”, a explicat Cristian Bucur, director tehnic RAR, potrivit digi24.ro.
Acesta este şi motivul pentru care Comisia Europeană intenţionează să ia măsuri pentru a reduce numărul maşinilor care poluează.
„Nu cred că va exista o interzicere totală şi bruscă a acestor vehicule”, consideră, totuşi, Cristian Bucur.
Roma a anunţat deja că va interzice maşinile diesel în 2024.
În Londra, şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară.
Parisul vrea şi el să interzică circulația mașinilor diesel înregistrate înainte de 2005.
Madridul şi Atena au anunţat că intenţionează să interzică accesul automobilelor diesel începând din 2025.