Șoferii care sunt în căutarea unei mașini diesel la mâna a doua trebuie să ia în considerare câteva sfaturi practice pentru a evita eventuale pagube materiale provocate de uzura rapidă sau eventualele pagube provocate mediului înconjurător.
Potrivit 4tuning.ro, un autoturism diesel fabricat in ultimii 10 ani, nu trebuie sa scoata fum de nicio culoare. Adica nici alb, nici negru. Putem verifica acest lucru pe loc, turand motorul pe la 4000 rpm, dar si in mers.
De asemenea, e important sa vedem cum porneste la rece masina, in mod ideal, iarna, la minus 0 grade. Dar acest test se poate face si vara, insa daca sunt probleme cu bujiile, pompa sau bujiile, acestea vor da semne mai multe cand e frig.
Cand ridicam capota, e bine sa aruncam un ochi si la vasul de expansiune al antigelului. Ca sa verificam starea lichidului de racire, care ne poate spune mai multe decat credem. Adica antigelul, de orice culoare o fi el, trebuie sa fie curat, nu tulbure, si fara depuneri sau pete de grasime.
Cand facem un test-drive cu masina, nu trebuie sa ne sfiim sa vedem daca trage. Adica o putem tura fara probleme la 3000 rpm pentru a vedea si daca scoate fum, dar si sa vedem cum se misca la demaraj. Toate masinile de acum sunt turbo-diesel si trag de la turatie mica, de pe la 1600-1800 rpm, facandu-ne sa simtim demarajul cand turbo-compresorul face ca motorul sa aiba cuplu si putere maxime.
Cam toate motoarele diesel mai vechi sunt umede de la scurgerile de motorina si ulei. Dar conteaza sa nu fie din abundenta… De preferat este sa gasim un motor diesel care a fost ingrijit, adica semeringuri schimbate la timp, la fel si garniturile. Daca vedem pompa de inalta presiune uda, inseamna ca pierde motorina.
Cu capota ridicata este bine sa pornim motorul si sa-l oprim. Ca sa vedem cat de tare vibreaza. Deoarece motoarele diesel, de la vibratii, tind sa rupa tampoane de motor foarte usor.