Zilele mașinilor cu motor pe motorină par numărate. Tot mai multe țări vest europene au luat decizia de a impune restricții pentru autoturismele diesel.
Mai mult, cele care nu au luat astfel de măsuri radicale, și-au anunțat intenția de a face același lucru.
PROFEȚIE ÎNGRIJORĂTOARE! MARIA GHIORGHIU, ANUNȚ CUMPLIT PENTRU ROMÂNI! ”O EXPLOZIE URIAȘĂ…”
Astfel, Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiție în ceea ce privește România, dar și alte 8 țări din Uniunea Europeană, din cauza poluării produse de aceste autovehicule.
Germania a decis, recent, că primăriile a două oraşe ale ţării pot impune interdicţii de circulaţie pentru maşinile diesel, ceea ce ar putea crea un precedent şi pentru celelalte state europene.
În România, aproximativ 3 milioane de autoturisme folosesc acest tip de combustibil – adică aproape jumătate din totalul de 6 milioane de mașini.
Principalul motiv pentru care șoferii români merg pe această variantă este consumul redus. Totuși, problema este că noxele emise de acestea sunt extrem de poluante şi fac aerul aproape irespirabil.
„Aceste particule sunt de fapt niste molecule de carbon cu un înveliş de hidrocarburi aromatice şi oxizi metalici. Şi acestea s-a demonstrat faptul că au potenţial cancerigen”, a spus Cristian Bucur, directorul tehnic al RAR, potrivit digi24.ro.
Acesta este şi motivul pentru care Comisia Europeană se gândeşte serios să ia măsuri pentru a reduce numărul maşinilor care dăunează mediului.
„Nu cred că va exista o interzicere totală şi bruscă a acestor vehicule”, a adăugat Cristian Bucur.
Cu toate acestea, Roma a anunţat deja că va interzice maşinile diesel în 2024.
În Londra, şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară.
Parisul vrea şi el să interzică circulația mașinilor diesel înregistrate înainte de 2005. Madridul şi Atena au anunţat că intenţionează să interzică accesul automobilelor diesel începând din 2025.