Mai multe ţări vest europene au impus sau intenţionează să impună restricţii pentru maşinile diesel.
Mai mult, Comisia Europeană ar putea sesiza Curtea Europeană de Justiţie în cazul României şi pentru alte 8 ţări din UE, din cauza poluării.
Germania a decis, recent, că primăriile a două oraşe ale ţării pot impune interdicţii de circulaţie pentru maşinile diesel, ceea ce ar putea crea un precedent şi pentru celelalte state europene.
Din numărul total de 6 milioane de autoturisme din România, aproape jumătate au motor diesel.
Principalul motiv pentru care românii aleg maşini diesel e consumul redus. Problema este că noxele emise de acestea sunt extrem de poluante şi fac aerul aproape irespirabil.
„Aceste particule sunt de fapt niște molecule de carbon cu un înveliş de hidrocarburi aromatice şi oxizi metalici. Şi acestea s-a demonstrat faptul că au potenţial cancerigen”, afirmă Cristian Bucur, director tehnic RAR, potrivit digi24.ro.
Acesta este şi motivul pentru care Executivul comunitar se gândeşte serios să ia măsuri pentru a reduce numărul maşinilor care dăunează mediului.
„Nu cred că va exista o interzicere totală şi bruscă a acestor vehicule”, consideră Cristian Bucur.
Roma a anunţat deja că va interzice maşinile diesel în 2024.
În Londra, şoferii maşinilor diesel mai vechi de 11 ani trebuie să plătească o taxă suplimentară. Parisul vrea şi el să interzică circulația mașinilor diesel înregistrate înainte de 2005.
Madridul şi Atena au anunţat că intenţionează să interzică accesul automobilelor diesel începând din 2025.
”The Facebook Dilemma”, cea mai amplă investigație despre impactul rețelei de socializare asupra vieții private, difuzată ÎN EXCLUSIVITATE pe B1 TV, pe 1 ianuarie, de la ora 16.00