Mașinile diesel, INTERZISE OFICIAL: Deja nu se mai vând în Europa. Cât mai au voie să circule șoferii români
Comisarul pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, Elzbieta Bienkowska, a declarat, luni, că C. E. este îngrijorată că producătorii auto din Germania vor căuta să exporte maşinile diesel vechi în Europa de Est, după aprobarea subvenţiilor pentru achiziţionarea unor modele mai puţin poluante.
Guvernul de la Berlin şi companiile auto din Germania au ajuns, săptămâna trecută, la un compromis privind reducerea poluării cauzate de vehiculele diesel.
Astfel, producătorii auto ar urma să acorde proprietarilor de vehicule diesel vechi din oraşele germane unde aerul este extrem de poluat subvenţii pentru achiziţionarea unor modele mai prietenoase cu mediu şi să reconfigureze sistemul hardware.
Însă, nu toate grupurile auto au fost de acord cu reconfigurarea, costurile fiind estimate la miliarde de euro.
Majoritatea susţin că soluţia va fi încurajarea proprietarilor vehiculelor diesel mai vechi în vederea achiziţionării unor modele mai noi şi mai puţin poluante, ceea ce ar încuraja vânzările.
„Exporturile vor însemna mutarea problemei calităţii aerului din vest către est. Planul Guvernului german de a evita interzicerea circulaţiei celor mai poluante automobile diesel ar putea extinde problema”, a declarat Bienkowska.