Sorin Bușe, directorul Renault Technologie Roumanie (RTR), a dezvăluit în premieră detaliile privind atuurile pe care se bazează noul model Logan 2 pe piața competitivă a automobilelor low-cost.
„Nu este uşor să oferi un produs mai evoluat, la cerinţele clientului care este deja unul cu aşteptări. Nu este uşor să rămâi simplu, fiabil, în acest univers al automobilului care trece printr-o schimbare de paradigmă”, a explicat Buşe pentru ZF.
Înainte de a veni la Renault, Bușe a ocupat fucția de Director General al Toyota Motor Manufacturing Canada, fiind și direct responsabil de deschiderea operatiunilor industriale in fabrica „greenfield” din Woodstock, Ontario. Emigrat în Canada în 1990 inginerul roman a revenit în țară anul trecut și a preluat frâiele RTR de la francezul Philippe Prevel.
Centrul Renault de la Titu în care compania a investit până anul trecut peste 166 de milioane de euro, valoarea investițiilor estimate pentru următorii ani fiind de 450 de milioane de euro, este al doilea ca dimensiuni al concernului francez după cel din Paris.
„Nu sunt multe astfel de centre în lume unde sunt concentrate toate pe o suprafaţă redusă. Contează foarte mult sinergia şi proximitatea atunci când discutăm despre proiectarea automobilelor. Pentru RTR este foarte important deoarece inginerii pot vedea imediat cum reacţionează imediat piesele pe care le-au proiectat în mediul virtual şi astfel se accelerează procesul.”
Logan 2: “fiabil, durabil, cu un raport calitate-preț imbatabil”
Șefur RTR a confirmat că Logan 2 ca și predecesorul să va rămâne un produs care se va adresa segmentului entry. Noul automobil se va încadra în gama low-cost și fi „un produs durabil, fiabil şi cu un raport preţ-calitate imbatabil”.
Ca noutate noul autoturism dacia este primul proiectat în proporție majoritară în România de o echipă formată în principal din ingineri români.
„Partea de industrializare a lui Logan 2 a fost preluată acum câteva luni. Practic am intrat pe ultima sută de metri cu proiectul.”, a anunțat Bușe. Potrivit acestuia platforma pe care a fost conceput Logan 2 este foarte asemănătoare cu cea de la Logan 1 și Duster, acest lucru asigurând competitivitatea prețului de producție și oferind siguranța unei tehnologii deja verificate.
Sorin Bușe a explicat că acesta este conceptul pe care se bazează în general producătorii japonezi al căror principiu îndeamnă să modifici nu să schimbi, asigurând astfel fiabilitatea produselor la un cost redus. La Dacia a fost implementat sistemul de producţie Renault, care este sistemul de producţie LEAN, foarte similar cu cel japonez aplicat la Toyota.
„De la japonezi am învăţat foarte multe, de la metode, o abordare pragmatică, simplă. Japonezii aplică foarte bine principiul de a face simplu şi fiabil. În sistemul japonez nu faci reconcepţie la o piesă dacă poţi modifica piesa existentă. Se pune accent pe a modifica ceva cât mai puţin, exact pentru a nu avea riscurile legate de concepţia unui nou produs de la zero”, a spus Sorin Buşe.
Brazilia, India și Rusia piețele vizate de noul autoturism
În privința implementărilor tehnologiilor de ultimă generație pe noul model Bușe s-a arătat sceptic, automobilul fiind conceput și pentru piețe unde se caută fiabilitate la un preț scăzut.
„Clienţii noştri sunt în Brazilia, India, Rusia, în ţări unde se caută o robusteţe a produsului. Astfel de sisteme sunt noi şi sofisticate, dacă sunt sofisticate nu mai sunt ieftine şi dacă sunt noi nu mai sunt fiabile”, a spus Buşe.