La Derniere Heure, despre succesul Dacia în Europa: Low-cost-ul, noul El Dorado?

Publicat: 14 01. 2013, 11:39

Succesul Dacia i-ar putea determina și pe alți producători de mașini să urmeze același exemplu. Sunt mari șanse ca cererea piețelor emergente pentru mașini cu dotări de bază să-i determine pe constructori să dezvolte modele cu costuri scăzute, scrie ziarul belgian La Derniere Heure.

De la renașterea brandului Dacia, acum șase ani, marca are o piață de desfacere în Europa de Vest  superioară celei a Honda, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Chevrolet, Alfa Romeo şi a altor mărci existente de decenii în peisajul industriei auto. Astfel, sursa citată anunță că noul Peugeot 301, iniţial conceput pentru pieţele emergente, ar putea fi vândut şi în Europa de Vest.

De asemnea, același lucru s-ar putea întâmpla și cu noua Skoda Rapid. Mașina a fost lansată pe pieţele europene, dar este concepută în primul rând pentru a seduce clientela asiatică, indiană şi rusă. Modelul este și  vârful de lance al strategiei Skoda pentru atingerea unei producţii anuale de 1,5 milioane de unităţi în 2018, respectiv aproape dublu comparativ cu momentul actual.

Chiar și Volkswagen face demersuri în producția unei familii de autovehicule low-cost. Compania germană a cumpărat recent drepturile asupra marcii  Wartburg, iar în doi ani ar putea lansa producția autoturismelor ieftine, scrie cotidianul belgian.