Lanțurile de magazine Lidl și Kaufland renunță la încărcarea gratuită a mașinilor electrice ale clienților. Serviciul va fi taxat chiar de marţi, anunță româniatv.
Marţi 13, zi cu ghinion pentru şoferii de maşini electrice care încărcau bateriile gratuit la Kaufland şi Lidl. Mulți clienți ai magazinelor Lidl și Kaufland, cât timp mergeau la cumpărături, aveau posibilitatea de a-și încărca gratuit mașinie electrice, însă, din păcate pentru aceștia, serviciul nu va mai fi disponibil gratuit.
Încărcarea gratuită a mașinilor electrice în parcările supermarketurilor va deveni istorie începând cu data de 13 septembrie, în Germania.
Odată cu intrarea în vigoare a noilor măsuri, clienții vor trebui să plătească o sumă cuprinsă între 29 și 65 de cenți kW/h, după cum a informat Spiegel.
Magazinele preferate atât de către români cât și de către nemți, Lidl și Kaufland care fac parte din grupul Schwarz, urmează să introducă această taxă de electricitate începând cu data de 13 septembrie, potrivit ultimului anunț al grupului.
Anul trecut, Kaufland a încercat sa introducă un cupon pentru cei care cumpără din magazin, soluţie irelevantă pentru că aceste staţii au fost tot timpul ocupate de mașinile de ridesharing.
Lidl oferă începând de astăzi încărcare cu 1.49 euro, sau 2.41 lei pentru fiecare kw încărcat, preţ normal pentru luna septembrie 2022.
În Germania și supermarket-urile Aldi Süd au renunțat la încărcare gratis a mașinilor electrice pentru că prețul energiei era plătit de toți clienții care în proporție de 95% veneau la cumpărături cu mașini diesel și pe benzină.
În ceea ce privește locațiile individuale, mașina electrică ar putea fi încărcată cu 150 de kilowați pe oră sau mai mult contra sumei de 0,65 de euro.
Acestă măsură de a înceta gratuitatea încărcării mașinilor electrice are drept scop extinderea și întreținerea stației de încărcare.
Șoferii au la dispoziție un configurator online, oferit de ANRE, prin care aceștia pot afla consumul casnic de kwh pe lună, care va determina costul facturilor.
Ofertele nu sunt tocmai accesibile, cea mai ieftină fiind cea de la Hidroelectrica, care are un preț de 0.69 kwh, ceea ce înseamnă un preț de 344 lei.
ANRE a realizat un calcul mediu al facturii, și anume 1.500 lei pe lună, care este echivalentul a 160 litri de motorină, pe care o mașină Logan 1.5 dCI parcurge peste 2.500 km în fecare lună.
Tot ANRE a transmis faptul că un consum casnic mediu lunar în România, fără mașina electrică, ajunge până la 73 lei lunar, după ce intră în Ordonanța de Urgență.
O creştere a preţurilor la electricitate, precum şi a costurilor şi disponibilităţii materiilor prime, o penurie cronică de piese şi o reducere generalizată a venitului disponibil au un impact considerabil asupra producţiei şi vânzărilor de automobile.
Dacă tendinţa va continua, există, de asemenea, îngrijorarea că va exista un efect în lanţ asupra investitorilor, care nu vor avea stimulente pentru a construi instalaţii de încărcare, ceea ce va face ca maşinile electrice să fie mai puţin atractive, pentru că ar fi mai puţin practice, de rulat.
Până de curând, deţinerea de maşini electrice devenea din ce în ce mai atractivă pe măsură ce costul benzinei creştea.
Dar de la recentele creşteri ale preţurilor la electricitate, în Germania, de aproximativ o treime faţă de anul trecut, diferenţa de preţ s-a redus, potrivit The Guardian.
Proprietarii de maşini electrice, fie că îşi încarcă maşinile acasă, fie că au încheiat contracte cu operatorii de încărcare, au înregistrat creşteri de preţ de 10% sau mai mult.
Sunt aşteptate şi alte creşteri de preţuri, din cauza faptului că preţul energiei electrice este legat de cel al gazului, care a devenit tot mai rar de când Rusia a oprit livrările de gaz către Germania, în urmă cu aproape două săptămâni.
Allego, unul dintre cei mai mari operatori de staţii de încărcare din Germania, şi-a majorat preţurile la începutul acestei luni, de la 43 de cenţi pe kilowatt-oră la 47 de cenţi.
Încărcarea rapidă, prin intermediul unui curent continuu, a crescut de la 65 la 70 de cenţi pe kilowatt-oră, în timp ce cea mai rapidă, aşa-numita încărcare ultra-rapidă, a crescut de la 68 la 75 de cenţi pe kilowatt-oră.
Potrivit economistului în domeniul auto Stefan Bratzel, această evoluţie reprezintă o ameninţare imediată pentru industrie.
„Explozia preţurilor la electricitate ar putea sfârşi prin a fi un pericol acut pentru tranziţia vehiculelor şi trebuie să fim al naibii de atenţi în această privinţă”, a declarat acesta pentru presa germană.
„Maşinile electrice îşi pierd din farmec”, a scris și Helena Wisbert, directorul Centrului de cercetare auto din Duisburg, într-un comentariu recent pentru cotidianul economic Handelsblatt.
Observatorii din industrie spun că nu cred că o reformă a UE, care ar urma să decupleze preţul energiei electrice de cel al gazului, se va realiza suficient de repede.
O sugestie care ar putea fi implementată relativ rapid ar fi creşterea taxei pe autovehicule pentru maşinile diesel şi pe benzină. În prezent, maşinile electrice nu sunt eligibile pentru taxa pe vehicule. De asemenea, acestea pot utiliza benzile de autobuz şi locurile de parcare indisponibile pentru maşinile neelectrice.