Românii sunt tot mai puțin interesați de mașinile la mâna a doua. Și asta din cauza prețurilor care au crescut în ultima vreme, dar și a reparațiilor regulate, care ajung de multe ori să coste mai mult decât mașina, potrivit ȘtirileProTV.
Avem cu 20% mai puține mașini la mâna a doua înamtriculate în primele 8 luni ale acestui an, față de aceeași perioadă a anului trecut, arată un raport al Asociației Constructorilor de Automobile din Romania.
Adică puțin peste 213 mii de autoturisme second hand. Iar principalul motiv vine din lipsa componentelor. Mașinile noi se fabrică mult mai greu, așa că șoferii așteaptă mai mult până să își vândă mașina veche sau pentru a o vinde mult mai scump.
Reparațiile dese și scumpe îi sperie pe mulți, mai ales dacă sunt făcute prost. De multe ori costul reparațiilor îl depășește pe cel al autoturismului.
Așa că mulți trag spre mașinile electrice sau hibride, care ocupă acum 20 la sută din piață. Numai în prima jumătate a anului, vânzările pentru autoturismele electrice au crescut cu peste 400 de procente și cu 120% în cazul celor hybrid plug-in. Asta și datorită programelor Rabla Plus.
Prin programul Rabla Plus, românii primesc de la Guvern 51.000 de lei pentru cumpararea unei masini electrice și 26.000 de lei în cazul achiziției unui autoturism hybrid. Condiția este să ducă la casat o mașina veche. Și aici, însă, livrările durează câteva luni.