Industria auto din Europa revine la viață. Cea mai mare fabrică de pe continent a reluat producția, luni, dar cererea globală e afectată puternic de pandemia de coronavirus

Industria auto din Europa revine la viață. Cea mai mare fabrică de pe continent a reluat producția, luni, dar cererea globală e afectată puternic de pandemia de coronavirus

Producătorul german de mașini Volkswagen a reluat producția în cea mai mare fabrică a sa, luni, în ceea ce pare a fi un semn că industria auto este gata să repornească motoarele, deși cererea a fost lovită puternic de pandemia de coronavirus. Încurajată de o scădere a numărului de cazuri noi de COVID-19, Germania a relaxat restricțiile de carantină, iar fabricile speră să se poată baza pe capacitatea țării de a monitoriza și limita răspândirea infecțiilor cu SARS-CoV-2, astfel încât să își poată reîncepe, în siguranță, operațiunile din cea mai mare economie a Europei.

Industria auto din Europa revine la viață

Grupul Volkswagen, care deține și mărci precum Skoda, Audi, Bentley, Porsche și Seat, reia în această săptămână producția de la fabrica din Wolfsburg, Germania, dar și de alte complexe pe care le deține în Portugalia, Spania, Rusia, Africa de Sud și Cehia.

Totuși, capacitatea de producție de la Wolfsburg va fi de doar 10% – 15% la început, urmând ca după doar o săptămână să atingă un nivel de 40% comparativ cu cel din perioada pre-criză. Precizarea a fost făcută de Andreas Tostmann, responsabilul conducerii Volkswagen pentru producție, pentru Reuters.

La Wolfsburg, circa 8.000 de angajați au reînceput să construiască mașini, luni. Doar în această săptămână vor fi produse 1.400 de automobile, urmând ca alte 6.000 să fie gata peste încă o săptămână.

„Repornirea celei mai mari fabrici de mașini din Europa după săptămâni de repaus are o simbolistică importantă pentru angajații noștri, dealerii noștri, furnizori, pentru economia germană și pentru Europa”, spune el.

Planurile Volkswagen sunt asemănătoare cu cele puse în scenă de rivalii de la Renault, Peugeot și Fiat Chrysler, care la rândul lor vor să reînvie o industrie afectată puternic de efectele pandemiei de COVID-19.

Spre exemplu, Fiat Chrysler a reluat producția italiană de la fabrica sa din Atessa și se pregătește să facă același lucru în Cassino, Pomigliano, Termoli și Mirafiori.

De asemenea, producătorul suedez de camioane AB Volvo, care cuprinde și mărcile cu același specific de la Mack și Renault, dorește să reia producția, în ciuda faptului că anunța că, la nivel de comenzi nete, a intrat pe un trend negativ de la finalul lui martie. Concret, compania a înregistrat mai puține comenzi noi decât anulări din partea clienților.

Cererea globală, afectată puternic de pandemia de coronavirus

Per ansamblu, experții din industrie se așteaptă ca, în 2020, cererea să scadă cu 20%, poate chiar cu 30%. China reprezintă o excepție, pentru că are abilitatea de a impune restricții sociale mai stricte decât în alte părți ale lumii, dar chiar și statul comunist ar putea înregistra cu 12% mai puține vânzări în acest an, estimează analiștii de la LMC Automotive.

Cu toate că activitatea economică din Europa și Asia repornește gradual, cererea globală nu va reveni la vechiul elan până când SUA nu vor fi capabile să genereze din nou încredere în economia americană. Sindicatul United Auto Wokers crede că producătorii americani nu vor fi gata să reia activitatea până la început de mai, citând îngrijorări legate de siguranța angajaților.

Situația rămâne una complicată. Hyundai a reluat producția internă, pentru că autoritățile din Coreea de Sud au părut că recapătă controlul asupra situației generate de noul coronavirus, dar a avut surpriza să vadă că mașinile sale rămân blocate în porturile SUA din cauza loviturii suferite de cererea globală.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
23:56 - Un accident grav de circulație a avut loc joi seară în Cluj. Cinci tineri, printre care o adolescentă de 15 ani, au fost transportați la spital
23:53 - Ursula von der Leyen a anunțat un ajutor de 10 miliarde de euro pentru ţările afectate de inundaţii
23:37 - Rareș Bogdan, despre amendamentul care-l ajută pe Iohannis să candideze la parlamentare: Nu lăsăm pe nimeni în urmă. Ne respectăm președinții de partid și de țară. Privim spre viitor
23:27 - Țara din Europa care va limita folosirea limbii ruse. Nu va mai putea fi folosită la locurile de muncă sau pe bancomate
23:14 - Cum a scăpat Mario Iorgulescu de pedeapsa de 13 ani și 8 luni de închisoare. Motivare: Nu a intenționat să omoare pe cineva / Opinia separată a unui judecător: Tânărul era beat, drogat, conducea cu viteză excesivă, a trecut pe roșu
23:00 - Cât costă o vacanță de șapte zile, la un hotel all inclusive în prima vacanță a elevilor. Unele destinații deja nu mai au locuri
22:39 - Bogdan Paraschiv (Partida Romilor): Am auzit încă de acum 6 – 7 luni că e posibil ca Iohannis să candideze la parlamentare (VIDEO)
22:33 - Momente de groază la bordul unui avion. În timpul zborului, pasagerii au început să „sângereze din gură și din urechi”
22:07 - Diana Buzoianu (USR) acuză PNL de ipocrizie în relația cu Nicușor Dan: L-au atacat atâtea luni și acum îl caută. Teatru ieftin pentru voturi (VIDEO)
22:02 - Țuțuianu: Iohannis a tot căutat un loc de muncă bun și cald, după ieșirea din mandat. Probabil candidatura lui la Senat e susținută de Ciucă pentru un fel de întoarcere a unor servicii pe care i le-a făcut președintele în ultimii ani (VIDEO)