Înapoi la viața în alb-negru: Industria auto din Rusia nu mai are vopsea iar majoritatea vehiculelor ies doar în două-trei culori

Înapoi la viața în alb-negru: Industria auto din Rusia nu mai are vopsea iar majoritatea vehiculelor ies doar în două-trei culori
Lada Legend apare pe piața din Bolivia fara radio

Industria auto din Rusia este afectată grav de sancțiunile occidentale: uzina AvtoVAZ produce modelele Lada pe bucăți, din cauza lipsei de piese iar majoritatea mașinilor Lada Granta și Lada Niva ies vopsite simplu, doar în alb sau negru, în lipsa altor variante.

Reluarea producției Lada la uzina AvtoVAZ din Togliatti a început în iunie 2022, după ce Renault a suspendat activitatea pe 5 martie, după declanșarea invaziei din Ucraina de către Vladimir Putin, iar la începutul lunii mai și-a cedat activele către statul rus pentru o rublă – relatează Newsweek.

Cel mai ieftin nou model Lada Granta Classic are dotări ca pe vremea lui Stalin: nu are ABS, ESP, airbag-uri, centuri de siguranță pretensionate dar nici măcar vreun radio.

Mașinile incomplete sunt lăsate în curte

Conform publicației amintite, în lipsa unor sisteme precum servodirecția electrică, închidere pentru uși și portbagaj sau a mânerelor pentru portiere, AvtoVAZ scoate de pe bandă mașinile incomplete și le depozitează în curte iar ulterior, când vin piese, le bagă înapoi în hale pentru a fi completate.

Nu este singurul necaz: în ultimele luni, AvtoVAZ a rămas și fără vopsea iar mașinile ies doar alb sau negru, uneori și în verde.

Potrivit unor surse din AvtoVAZ citate de motor.ru, cel puțin până la sfârșitul lunii ianuarie 2023, modelele Lada Granta au fost vopsite doar în negru, iar Niva Travel, doar în verde închis.

Astfel, în ianuarie au fost produse peste cinci mii de Lada Granta negre la Togliatti.

Fotografiile publicate de site-ul rusesc confirmă informațiile

Curtea uzinei AvtoVAZ este plină de mașini negre sau foarte închise la culoare și doar de câteva albe.

Pe site-ul oficial al companiei auto „noua” Lada Granta Classic este lăudată ca putând avea sistem de încălzire, protecții pentru uși în culoarea caroseriei, oglinzi electrice – nu și încălzite – și geamuri față electrice iar printre dotările contemporane se numără servo direcția electrică și sistemul Isofix pentru scaunele pentru copii.

„Modelul a fost dezvoltat cu obiectivul de a folosit la maximum resurse locale pentru a nu fi afectat de componentele importate”, motivează producătorii.

”După o lungă perioadă de oprire, AvtoVAZ a reluat producția de automobile.

Asigurarea locurilor de muncă ale angajaților uzinei este principala noastră prioritate.

De asemenea, trebuie să continuăm să producem cele mai populare și mai accesibile mașini de pe piața din Rusia, care nu depind de componente importate. Pentru acest lucru, compania colaborează cu autoritățile federale și regionale pentru a crește competențele furnizorilor locali”, a declarat Maksim Sokolov, președintele AvtoVAZ JSC, citat de Newsweek.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`