Două din 10 vehicule din România sunt electrice sau hibride, dar electricele pornesc la drum cu o problemă: numărul prea mic, insuficient, al staţiilor de încărcare. Zeci de maşini se bat acum pe o singură priză publică.
Spre exemplu, din Bucuresti până la mare nu sunt decât două staţii. Olanda, Germania, Franţa sau Suedia sunt ţările cu cel mai mare număr de staţii electrice. Germania și Olanda asigură 50% din stațiile de încărcare din întreaga Europă. România, doar 0,4%.
Avem puţin peste 1.100 de staţii, raportat la un total de peste 30 de mii de maşini verzi. Cele mai multe sunt în Bucureşti, trei sute la număr.
Densitatea acestor staţii în România, nu este suficientă, nu este una care să mulţumească posesorii actuali sau viitori de vehicule electrice. Sunt necesare investiţii majore în dezvoltarea acestei reţele de staţii de încărcare pentru vehicule electrice.
În Capitală, spre exemplu, există o singură staţie de încărcare la 18 mașini. O maşină electrică se încarcă în maximum o oră, iar costul poate ajunge la 200 de lei, în funcţie de capacitatea bateriei.