Renault trece printr-o perioadă de criză, pierzând peste 7 miliarde de euro în prima parte a anului, din pricina pandemiei de COVID-19.
Acum, compania auto încearcă din răsputeri să ajungă din nou pe linia de plutire, anunțând o schimbare radicală a organizării grupului.
Noul CEO al companiei, Luca de Meo, venit de la șefia Seat, anunță o schimbare radicală a organizării grupului. În principiu, se va merge pe patru mărci și nu se va mai axa pe zonele geografice, scrie autonews.com
Ideea planului este să se insiste pe mașinile cu marjă mare de profit, iar Renault să fie percepută ca o marcă ”prestigioasă”, pentru a mai recupera din profit.
Obiectivul este să fie lansate modele de succes în segmentul C și în alte segmente superioare, unde marjele de profit sunt mai mari.
Toodată, Renault își va reduce capacitatea globală de producție de la 4 milioane vehicule/an în 2019, la 3,3 milioane în 2024.
„Principala direcție a mărcii Renault este să fie perceputa ca având calitate superioară”, a spus de Meo, unul dintre oamenii cu cea mai mare experiență de conducere în industria auto europeană.
Acesta este cunoscut drept un „as al marketingului”, fiind acum văzut drept salvatorul Renault, așa cum a făcut și cu grupul Seat.
În plus, de Meo se va ocupa personal de marca Renault, a adus doi noi designeri și se va concentra pe activitățile europene ale grupului.
„Compania are nevoie să își schimbe „stilul de joc” și să treacă de la urmărirea volumelor la urmărirea valorii și profitabilității. Organizarea în jurul a patru mărci puternice și funcții transversale extinse ar face posibil lucrul într-un mod mai simplu, mai orientat către piețe și către clienți, cu spirit de echipă, pentru a căuta cel mai bun rezultat posibil. Aceasta este o pârghie esențială pentru redresarea Grupului, a declarat Luca de Meo, CEO Groupe Renault.
De asemenea, va fi creată o divizie nouă, ”New Mobility” pentru mașini electrice, pentru a crește ponderea acestora.
Potrivit companiei, Dacia va fi o divizie cu un mare grad de autonomie și va fi condusă de Denis Le Vot.
Noile Sandero, Sandero Stepway și Logan vor fi prezentate curând, va apărea versiunea de serie a mașinii electrice, iar în 2021 ar putea fi lansat noul Lodgy.
Dacia Spring este primul model electric românesc.
Prima Dacie electrica din istorie va avea 5 uşi. Privita din fata, prima Dacie electrica din istorie se remarca in special prin luminile de zi cu tehnologie LED, pozitionate aparent deasupra farurilor, scrie 4tuning.ro. In partea din spate a caroseriei, versiunea de serie a modelului Spring vine cu detalii de tip Y la nivelul blocurilor optice. Se cunoaste deja faptul ca versiunea de serie a modelului Spring va oferi o autonomie totala de peste 200 de kilometri, potrivit standardelor WLTP.
Primele imagini cu Dacia Spring, în Galeria Foto.
În luna mai, Renault anunța că 15.000 de locuri de muncă ar urma să dispară la nivel mondial, în cadrul unui plan general de restructurare.
Aproximativ 4.500 de locuri de muncă ar urma să fie tăiate în Franța, deși în mare parte acestea se vor realiza printr-un plan de plecare voluntară și o schemă de pensionare, a declarat Franck Daout, un lider sindical.
Reducerile generale ar afecta puțin sub 10% din cei 180.000 de muncitori la nivel global aiRenault. Compania are în jur de 48.500 de angajați în Franța. Planul de restructurare ar putea afecta inclusiv România.