Ghid – Car Branding

Publicat: 07 12. 2020, 15:34

Prima impresie contează întotdeauna, iar secretul constă în a face ca acea impresie să se întipărească bine în mintea celorlalți. Fie că vorbim despre un brand care se află la început de drum sau unul care este prezent de multă vreme pe piață, autovehiculele colantate sunt o metodă excelentă de a avea expunere și de a îmbunătăți imaginea companiei.

Mașina nu este doar un vehicul cu care ajungi din punctul A în punctul B sau un mijloc de a transporta ceva ci și o foarte bună oportunitate de marketing.

Gândește-te bine: fie că ești în trafic sau parcat, mesajul brandului va fi foarte vizibil pentru ceilalți.

De regulă, există două tipuri de colantare auto:

Total Car Branding – se realizează prin acoperirea totală a mașinii cu imagini și / sau ale produselor ofertate

Partial Car Branding – se realizează prin acoperirea parțială a mașinii cu informații ce țin de adresă, siglă sau cu alte informații necesare familiarizării publicului cu afacerea respectivă.

Car Branding: Care sunt principalele beneficii

  • Un brand mai puternic poți să iți îmbunătățești prin design grafic aplicat special pentru car branding, creând multe oportunități de afaceri. Vei deveni mai vizibil în piață și cu siguranță vei rămâne în mintea celor care te vor observa.
  • Construiești o prezență pe piața locală – cei mai mulți oameni care te vor observa și vizita vor fi cu siguranță cei care locuiesc, sau lucrează în apropierea locației afacerii tale. Poți veni în întâmpinarea lor cu oferte, reduceri sau programe de fidelizare.
  • Costuri reduse – Spre deosebire de alte forme publicitare, colantarea auto așa-numită car branding este o investiție pe termen lung. Achiți o singură dată costul conceptului, iar grafica va arăta bine pentru mulți ani de acum încolo. Desigur, îl poți schimba cât de des dorești, dar dacă este încă relevant și nu schimbi nimic în imaginea brandului tău, investiția ta va fi foarte eficientă pe termen lung.
  • Audiență mai mare – Petrecem cu toții foarte mult timp în trafic, așadar mașina ta va deveni un instrument foarte bun de marketing, întrucât va fi foarte vizibil oriunde te vei afla – la muncă, pe șosea, mergând spre casă. Constant vei face reclamă afacerii tale, iar audiența ta va crește semnificativ.
  • Publicitate – într-o lume cu publicitate agresivă, prezentă sub toate formele, mașinile colantate sunt o formă de comunicare neinvazivă, care nu deranjează vizual, și în consecință nu stârnește reacții negative asupra brandului.
  • Flexibilitate și protecția mașinii – Un alt aspect care poate fi luat în calcul este acela că materialele care îți îmbracă mașina o și protejează iar materialele utilizate la colantare pot fi înlocuite sau îndepărtate foarte ușor.

Iată 5 greșeli pe care să nu le faci când alegi să-ți colantezi vehiculul:

  1. Nu supraîncărca mașină cu prea multe informații sau grafică. Alege exact ce tip de informație dorești sa ajungă la publicul tău țintă. Păstrează imaginea cât mai simplă. Fii clar și concis. Nu uita să păstrezi cât mai mult din culorile și identitatea vizuală a brand-ului tău (tipuri de literă, logo, culori). Așa vei fi mai ușor de recunoscut.
  1. Nu folosi fonturi exagerate, folosește tipuri de literă care pot fi citite de la distanță. Codurile QR nu au ce căuta pe mașină, nu uita că în trafic, va fi sunt greu de scanat și utilizat, însă, de exemplu poți adăuga numărul de telefon sau emailul.
  1. Nu folosi marca doar pe partea laterală a mașinii. Nu uita ca mașina ta este un obiect tridimensional. Vehiculul poate fi văzut din față, din spate dar și din lateral. Asigură-te că informațiile esențiale, cum ar fi adresa de mail, numărul de telefon sau logo-ul sunt ușor de citit. Ține cont de faptul că vehiculele sunt diferite, iar grafica trebuie să ia în calcul aspectul mașinii.
  1. Nu folosi imagini de slabă calitate. Folosește fotografii profesionale. Sigur îți dorești ca imaginea ta să fie percepută ca fiind una foarte bună. Îți dorești ca mașina să reflecte înalta calitate a produselor sau a serviciilor oferite de compania ta. O imagine neclară va arăta neprofesionist și va sabota dorința ta de a fi perceput ca furnizor de încredere.
  1. Nu îți deruta clienții, trimite mesajul corect. Fie că alegi să-ți colantezi mașina total sau parțial, trebuie să creezi un design care să fie cât mai coerent cu tine și afacerea ta. Poți adăuga o imagine supradimensionată sau un logo colorat și totodată să găsești o modalitate de a te diferenția, rămânând totuși relevant.

În funcție de mesajul pe care dorești să-l transmiți, vei căuta nota potrivită. Nu uita ca vehiculul tău este o oglindă a direcției afacerii tale, modul în care îl întreții și conduci va avea un impact asupra modului în care clienții îți privesc compania.

By BVR’s Creative Lodge | Romania