Germania a inaugurat în urmă cu puțin timp autostrada electrică, pe care camioanele circulă folosind un sistem similat troleibuzelor, iar acum a început faza de testare a proiectului, scrie Profit.ro.
La fel ca troleibuzele, camionele care testează autostradda electrică au montate pantografe și sunt alimentate printr-o rețea de cabluri electrice susținute de stâlpi montați pe marginea autostrăzii.
În cadrul testului vor fi folosite cinci autovehicule, pe cinci kilometri de autostradă, între Frankfurt și Darmstadt.
Germania a ales punerea în aplicare a acestui proiect pentru a reduce poluarea dar totodată pentru a-i îndemna pe transportatori să renunțe la combustibili fosili în favoarea energiei electrice.
Pentru acest proiect, Guvernul de la Berlin a cheltuit 70 de milioane de euro (77 de milioane de dolari), pentru a dezvolta camioanele care pot folosi sistemul, iar Siemens a spus că un proprietar de camioane ar putea economisi 20.000 de euro (22.370 de dolari) pentru combustibilul de peste 100.000 de kilometri, scrie CNN.