Președintele grupului Renault, Jean-Dominique Senard, a respins marți teoria că o fuziune între constructorii Renaul și Nissan ar fi un obiectiv pe termen mediu, conform unui interviu acordat de acesta în Financial Times.
Acesta a subliniat că prioritatea alianţei Renault-Nissan va fi aceea de a realiza convergenţa celor două companii mai degrabă decât acea de a lucra pentru o fuziune completă. Principalul obstacol în realizarea unui asemenea fuziuni vine din faptul că „în Japonia este văzută ca o ameninţare reală pentru independenţa şi pentru mândria Nissan”.
„O fuziune nu este probabil cea mai bună manieră de a aborda problema. Primul lucru este să generăm rezultate. Obsesia mea acum este să dăm dovadă de schimbare în 2020”, a spus Jean-Dominique Senard în interviul din FT citat de Agerpres.
Anterior, directorul general al constructorului auto japonez Nissan Motor Co, Makoto Uchida, a declarat luni că va lucra pentru a coopera mai strâns cu partenerul francez Renault SA.
„Vrem să mergem înainte în relaţia noastră cu Renault, păstrându-ne în acelaşi timp independenţa”, a spus Makoto Uchida, referindu-se la relaţiile deteriorate dintre Renault şi Nissan provocate de scandalul arestării lui Carlos Ghosn.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În grupul Renault se află și Dacia, pe care francezii au preluat-o în 1999 și au relansat-o pe piață din 2004 cu modelul Logan care a dat startul la clădirea unei imagini de jucător de notorietate pe piața europeană.