Constructorul de maşini Renault provoacă din nou nemulţumirea cetăţenilor Franţei. După relocarea unei părţi a producţiei în România, compania inaugurează încă o fabrică în afara Franţei, şi anume în Tanger. Francezii sunt indignaţi de faptul că Renault nu contribuie la dezvoltarea pieţei interne a muncii.
Oficialii companiei estimau încă de la început că 85% din producţia uzinei va fi exportată în Europa de Vest, întrucât producţia este destinată acestei zone.
Noua fabrică din Tanger va produce până în 2013 un număr de 340 de mii de maşini. Renault a investit în construcţia şi dotarea fabricii mai mult de un miliard de euro. În Tanger se vor fabrica trei modele de Renault: monovolumul Lodgy, un vehicul utilitar şi maşina care va înlocui Loganul. Ultimele două modele urmează a fi lansate în cursul lui 2013.
Asemeni fabricii de la Piteşti, Tangerul oferă condiţii de producţie atractive. Locaţia oferă acces rapid către portul Tanger Med iar într-o zi şi jumătate maşinile ajung în Franţa. Din România, acelaşi proces durează până la două săptămâni.
Un alt avataj este forţa de muncă ieftină, numai 250 de euro, comparativ cu 1.800 de euro în Franţa.
Constructorul susţine că alegerea este în avantajul cumpărătorilor, pentru că maşinile ieftine se pot construi în mod competitiv numai într-o ţară unde salariile sunt reduse.
Fostul Ministru al Industriei din Franţa a acuzat conducerea fabricii că efectuează un dumping social în Maroc iar alegerea este una nesustenabilă pentru că provoacă concurenţă în interiroul grupului Renault.
Francezii se declară insultaţi de relocarea uzinelor şi susţin că Renault are obligaţia morală de a dezvolta maşinile în Franţa, ajutând astfel crearea de locuri de muncă pentru cetăţenii francezi.