Ferrari pregătește urmașul actualului Enzo: Hibridul, cu un motor de peste 900 CP, va costa 1,21 milioane de euro
Ferrari iese pe piață cu urmașul actualului Enzo, urmând să producă un vehicul cu propulsie hibridă în ediție limitată, cu doar 499 de exemplare.
Despre modelul care va avea premiera mondială la expoziția auto de la Geneva din luna martie, reprezentanții Ferrari nu prea vor să vorbească, însă CEO-ul a companiei a lăsat să se scurgă o informație: pentru a face mașina mai ușoară, s-a folosit fibra de carbin prezentă în componența bolizilor de Formula 1, citează Capital.
Potrivit jurnaliștilor din domeniu, supermașina a fost deja prezentată potențialilor client chiar în sediul Scuderiei de la Maranello iar rezultatul a fost cel așteptat: toate cele 499 de unități programate să fie asamblate au fost vândute înainte ca mașina să fie prezentată publicului larg.
În Italia, prețul fără taxe al mașinii este de un milion de euro, ceea ce face ca suma finală achitată de cumpărători și fie de 1,21 milioane de euro.
Hibridul ar urma să fie dotat cu un sistem de propulsive hibrid denumit HY-KERS compus dintr-un motor convențional V12 alimentat cu benzină și unul electric a căror putere cumulată depășește 900 CP și asigură mașinii o accelerație de la 0 la 200 km/h în doar 5,5 secunde (față de 8,5 secunde în cazul unui vehicul similar fără lăudatul system HY-KERS) și pentru o lipsă de confort greu de depășit atâta timp cât, conform acelorași surse, scaunele „fac parte din caroserie”.
Anul trecut Ferrari a raportat vânzări mondiale în creștere cu 5%, până la 7.318 unități. Veniturile companiei au crescut și ele cu 8% până la 2,4 mld. euro, iar marja operațională a atins 14,4%.