EXPANSIUNEA chineză în Germania continuă. Geely devine cel mai mare acţionar al Daimler, după investiţii de MILIARDE de euro. Ce fel de maşini vor chinezii
Grupul auto chinez Zhejiang Geely Holding a achiziţionat o participaţie în valoare de aproape 7,5 miliarde de euro în cadrul gigantului Daimler AG, devenind cel mai mare acţionar în producătorul auto german.
Potrivit agenţiei Bloomberg, miliardarul chinez Li Shufu, cel care controlează Geely, a cumpărat vineri de pe piaţă 9,69% din acţiunile Daimler, ajungând la o participaţie de aproape 10%. Valoarea de piață a Daimler este în prezent la peste 75 de miliarde de euro.
În noua sa calitate, el vizitează duminică și luni sediul companiei din Stuttgart, iar marți sunt planificate discuții în Cancelaria de la Berlin. La sediul Daimler, Li va discuta cu mai mulți membri ai conducerii, inclusiv cu directorul financiar Bodo Uebber, scrie publicaţia „Bild am Sonntag“, conform hotnews.ro.
Prin această achiziţie se continuă practic seria de investiții chineze în sectoare-cheie ale industriei germane.
Gigantul auto german nu are niciun acționar unic majoritar, până la Li cel mai mare acționar fiind fondul de suveranitate al Kuweitului, cu 6,8%.
Li Shufu a subliniat sâmbătă, într-o declaraţie de presă, că vrea „să însoțească Daimler, care e pe cale să devină unul dintre cei mai importanți furnizori de mobilitate electrică, din lume”.
„Daimler este o companie remarcabilă, cu management de prima clasă. Este o onoare să putem sprijini această echipă, sub conducerea lui Dieter Zetsche, în viitor”, a adăugat miliardarul chinez.
Concernul auto german a salutat și el intrarea în acționariat a lui Li, care este „un investitor pe termen lung”. Miliardarul deține deja deja mărcile de automobile Volvo, Lotus, Geely și London Taxi.
Geely a achiziționat compania Volvo în 2010, de la producătorul american de automobile Ford. Brandul Suediei a facilitat intrarea pe piață a companiei Geely, de acum opt ani, Volvo reușind să-și sporească semnificativ vânzările pe piața chineză, după tranzacție.
Numai că, după intrarea pe piaţa din China, compania auto suedeză a fost nevoită să se reorienteze. Guvernul chinez a impus producătorilor auto autohtoni o cotă de producție a unităților hibride.
În spiritul acestor noi orientări, Geely a renunțat la motorul de combustie pur, iar Volvo dorește să producă noi modele de serie, începând din 2019, bazate pe tehnologia electrică.
Ca piaţă de desfacere, Daimler a avut experienţe excelente cu China, în ultimii ani.
E de aşteptat ca, odată cu intrarea miliardarului Li Shufu în acţionariatul Daimler, producătorul auto german să pune şi el accent pe construcţia de maşini electrice.
Achiziţia pachetului de aproape 10% din Daimler vine în contextul în care multe alte companii importante din Germania se află în întregime sau cu participații majoritare în proprietate chineză: Putzmeister (betoniere), Kiekert (sisteme de închidere auto), Schwing (betoniere), Kion (stivuitoare), Solibro (celule solare), Sunways (fotovoltaică), Tailored Blanks (metalurgie, firma-fiică a Thyssen Krupp), Koki Technik Transmission Systems (componente auto), Hilite (piese auto), Krauss-Maffei (mașini și instalații speciale), EEW (instalații de procesare a gunoiului), Manz (constructor de mașini).
Chinezii au investit masiv şi în domeniul imobiliar. Fondul de stat China Investment Corporation (CIC) a cumpărat, în 2016, un număr de 16.000 de locuințe de la BGP Holdings în valoare de de 1,2 miliarde de euro. Portofoliul cuprinde locuințe situate în Berlin, Koln, Kiel și Rendburg. Dacă socotim după volum, chinezii au cumpărat, practic, un întreg oraș german.
Din 2005 şi până în ianuarie 2018 investițiile chineze făcute în Germania se ridică la 25,48 milioarde de dolari. În acest context, ritmul „shopping-ului“ chinez de anvergură este considerat, în cea mai puternică ţară europeană, alarmant.