Eroare periculoasă, la unele Dacii noi. Frânează de urgență singure, fără a avea vreun obstacol în față. Mai mulți șoferi au raportat incidente similare la trecerea printr-un pasaj. Se pare că sistemul de frânare activă de urgență poate fi păcălit de înclinația drumului.
Teoretic, sistemul de frânare activă de urgență (AEB) este un ajutor pentru șofer. Cu ajutorul unui senzor radar, sistemul monitorizează permanent traficul din fața mașinii, calculează în timp real distanţa până la vehiculul din faţă / obstacol / pieton şi avertizează şoferul, acustic și / sau luminos dacă există risc de coliziune frontală. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul aplică automat frâna în încercarea de a preveni un eventual accident.
Dar, sistemele electronice nu sunt infailibile. Dau și erori. În unele cazuri, de exemplu, „frânarea fantomă”, așa cum este denumită intervenția eronată a sistemului de frânare activă de urgență când real nu există niciun obstacol în fața mașinii, poate fi cauzată de factori de mediu, cum ar fi umbrele, unghiurile scăzute ale soarelui, condițiile meteorologice sau chiar înclinația unei pante, elemente pe care sistemul AEB le interpretează ca fiind obstacole potențiale.
Eroare periculoasă, la unele Dacii noi, pe neewsweek.ro.