Izbucnirea scandalului motoarelor diesel care mătură industria auto în întreaga lume determină orientarea către inovare în vederea reducerii combustibililor fosili și a poluării. O soluție în acest sens este promovarea automobilelor electice.
În România însă piața auto nu a asimilat prezența mașinilor electrice, așa cum se întâmplă în Statele Unite ale Americii sau în Nordul Europei.
Vânzările de mașini electrice și hibride au ajuns în România la 2.074 de unități, în primele 10 luni ale anului 2017. Asta e creștere cu 148% față de aceeași perioadă din anul anterior. Ca o comparație, în Norvegia, stat care a înțeles importanța eliminării poluării, 52% din automobilele vândute au fost electrificate complet sau parțial. Norvegia și-a impus eliminarea mașinilor cu propulsie clasică începând cu anul 2025.
Fără infrastructură şi cu doar 33 de maşini sută la sută electrice vândute în primul semestru, deşi statul le acordă proprietarilor un ajutor de 10 mii de euro. România este la coada Europei în ceea ce priveşte înmatricularea de maşini electrice.
La nivelul Europei, cel mai bine stau norvegienii, cu aproape 15 mii de maşini eco înmatriculate. Urmează francezii, cu 13 mii 5 sute de maşini electrice, iar pe locul 3 sunt nemţii cu puţin peste 10 mii de autovehicule eco.