Titi Aur, expert în conducere defensivă și fost pilot de raliuri, a oferit detalii despre frânarea autoturismelor și a explicat ce generează tremuratul pedalei în momentul în care intră în funcțiune sistemul ABS, potrivit DC News.
El a explicat că mașinile puteau fi construite și fără acest tremurat de pedală, însă acesta este menit să îi arate conducătorului auto „că una sau mai multe roți sunt la limita ruperii de aderență”.
„Sistemul ABS înseamnă că atunci când apeși pe pedala de frână, calculatorul primește niște informații de la fiecare roată și când una sau mai multe roți sunt la limita blocării sau încetinesc foarte mult turația, calculatorul eliberează printr-un sistem hidraulic frâna pe zona respectivă. Șoferul simte în pedală cum dă pedala înapoi.
De ce tremură pedala? Mașina ar putea fi construită să nu tremure pedala, dar sistemul e gândit să-i transmită șoferului informația că una sau mai multe roți sunt la limita ruperii de aderență. Atunci, șoferii care nu au condus mașini cu ABS sunt tentați când simt acele vibrații să ridice puțin piciorul, ceea ce e fatal pentru mașina cu sistem ABS. În momentul acela, calculatorul nu mai știe ce are de făcut, tu eliberezi puțin, el consideră că nu mai ai nevoie de frână, îți eliberează frâna, tu eliberezi pedala, iar aceasta se ridică tot mai sus. Șoferul începe să spună că sistemul ABS nu e bun și mașina lui cu sistem ABS frânează mai rău decât mașina veche fără sistem ABS. Șoferul neștiutor dozează câte puțin, pedala vine tot mai sus, iar mașina nu frânează.
La sistemul ABS trebuie apăsat maxim pedala de frână și indiferent ce se aude, tu trebuie să ții piciorul acolo, iar sistemul știe ce are de făcut”, a declarat Titi Aur la DC News.